مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان فارس:با وجود کمبود کلاس درس در شیراز به هیچ وجه در مورد رعایت استانداردهای حداقلی از سوی فضای آموزشی مدارس غیر دولتی کوتاه نخواهیم آمد.
کد خبر: ۶۵۴۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 12 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:سرانه فضای آموزشی بر اساس استانداردهای کشوری هشت متر مربع است که نزدیک به استانداردهای جهانی است. با این حال این میزان در تمامی استان­‌های کشور وجود ندارد. سرفراز موصلی مدیرکل اداره نوسازی مدارس استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم از سرانه 5 متر مربعی فضای آموزشی مدارس خبر داد که 3 متر مربع از استانداردهای ایران فاصله دارد.

مهاجرت­‌های غیر قابل پیش‌­بینی از شهرستان­‌های استان به شیراز که در پی خشکسالی‌های اخیر رخ داده است از عوامل کمبود کلاس درس در مرکز استان است که ناگزیر تعداد دانش‌­آموزان در هر کلاس را افزایش می‌­دهد اما وضعیت در شهرستان­‌های فارس مطابق با استانداردهای سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی در سال 97 است. مدیر کل اداره نوسازی مدارس فارس از رعایت استانداردها در مدارس جدیدالاحداث و نوسازی شده در تمامی شهرستان­‌های فارس خبر داد.

برخی از موسسان مدارس غیر دولتی با خرید یا اجاره فضایی مسکونی اصرار بر تایید این فضا از سوی اداره کل نوسازی مدارس دارند اما موصلی با اشاره به تلاش برای حفظ استانداردهای کشوری در ظرفیت دانش‌­آموزان کلاس یا نفر کلاس در استان گفت: با وجود کمبود کلاس درس در شیراز به هیچ وجه در مورد رعایت استانداردهای حداقلی از سوی فضای آموزشی مدارس غیر دولتی کوتاه نخواهیم آمد.

مدیرکل ادراه نوسازی مدارس فارس به موسسین مدارس غیر دولتی در مورد آگاهی از شرایط و استانداردهای فضای آموزشی قبل از خرید یا اجاره هشدار داد و گفت: خانواده‌­ها با اعتماد به اداره نوسازی مدارس فرزندان خود را به مدارس غیر دولتی می­‌فرستند و هرگز حاضر نیستیم به این اعتماد کمترین خدشه‌­ای وارد شود.

به گفته وی سرانه 5 متر مربعی فضای آموزشی استان فارس هزار و 400 واحد آموزشی را شامل می‌­شود که هزار و هشتصد واحد آن نیاز به نوسازی و مقاوم‌سازی دارند با این وجود موصلی از رعایت استانداردهای کشوری نفر کلاس در فارس خبر داد. استانداردهایی که با 6 مولفه از قبیل مقطع تحصیلی، جمعیت­‌پذیری منطقه، متراژ واحد آموزشی و غیره تعیین می‌­شود.

کمبود نیروی انسانی نیز گاهی آموزش و پرورش را بر آن می­‌دارد تا با افزایش اجباری ظرفیت دانش‌­آموز در هر کلاس، بر مسئله کمبود معلم فائق آید. مدیر کل اداره نوسازی مدارس فارس تصریح کرد: تدابیری اندیشیده شده است تا ابتدا کلاس‌­های درس و پس از آن پست­‌های اجرایی تعیین تکلیف شود که این امر خود مسئله افزایش نفر کلاس را تا حدی برطرفمی‌­کند.

اما فاصله استان فارس با برخی استانداردها به سرانه کلاس درس محدود نمی‌­شود. موصلی از کمبود شدید فضاهای ورزشی دانش‌­آموزی چون استخر دانش‌­آموزی خبر داد. به طوری که تا کنون هیچ­ یک از شهرستان‌­های استان فارس به جز مرکز استان دارای استخر دانش‌آموزی نیست.

به گفته وی افزایش سرانه امکانات ورزشی دانش‌آموزی در استان فارس اکنون در مسیر افزایش قرار گرفته است. افتتاح استخر دانش‌آموزی شهرستان ارسنجان در هفته دولت آغازی برای مسیر افزایش سرانه ورزشی دانش‌­آموزی بود.

مدیر کل اداره نوسازی مدارس فارس از برنامه‌ریزی برای ساخت هر سال یک استخر دانش­‌آموزی در شهرستان­‌ها خبر داد که با ساخت استخر بیرم، کوار و کنار تخته آغاز می‌شود و در شهرهای داراب، خفر و فسا و دیگر شهرستان­‌ها ادامه خواهد یافت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار