مدیرکل گمرک های استان فارس گفت: در سال 96 در مجموع بیش از 200 هزار تن کالا به ارزش 248 میلیون دلار از طریق گمرک های فارس به کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، امارات عربی متحده، کویت، هند، اندونزی، افغانستان، عراق و سوریه صادر شد.
کد خبر: ۶۵۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸ 12 September 2018


تابناک فارس به ئقل از ایرنا:خداداد رحیمی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی 62 درصد و از نظر ارزی 25 درصد رشد داشته است.
وی ادامه داد: در سال 96 در مجموع بیش از 200 هزار تن کالا به ارزش 248 میلیون دلار از طریق گمرک های فارس به کشورهای آلمان، ترکیه، قطر، امارات عربی متحده، کویت، هند، اندونزی، افغانستان، عراق و سوریه صادر شد.
او اظهار داشت: بیشترین حجم کالاهای صادر شده در سال 96 را محصولاتی از جمله تولیدات لبنی، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، خرما، اوره، سیمان، ماهی، کاشی و سرامیک، فرش و سایر کفپوش ها و مفتول آهنی و فولادی تشیل می دهد.
رحیمی ادامه داد: در پنج ماه نخست امسال هشت هزار تن کالا به ارزش37 میلیون دلار از طریق گمرکات فارس به کشور وارد شده که عمدتا مربوط به کشورهایی چین، امارات متحده عربی، آلمان، ترکیه، لهستان، کره جنوبی، سوئد، پاکستان، آلبانی و ایتالیا است.
مدیرکل گمرک های استان فارس افزود: کالاهای وارداتی را بیشتر اقلامی شامل ماشین آلات و تجهیزات تولید کنندگان داخلی، لوازم خانگی، کاغذ، مقوا و شیشه تشکیل می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار