رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه استارتاپ‌ها، رویکرد انجمن جوانان کارآفرین فارس باید توجه به کسب و کارهای نوین باشد.
کد خبر: ۶۵۴۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰ 12 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: جمال رازقی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، ۲۱ شهریورماه در جلسه انجمن جوانان کارآفرین این استان با تأكید بر اینكه با توجه به وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در زمینه استارتاپ‌ها، رویکرد انجمن جوانان کارآفرین فارس باید توجه به کسب و کارهای نوین باشد، گفت: انجمن جوانان کارآفرین استان باید کانون فعالیت‌های خلاقانه، نوآورانه و جدید در حوزه اقتصادی باشد و ما در اتاق بازرگانی از این تشکل و ایده‌ها حمایت می‌کنیم.
وی افزود: یکی از بخش‌های که در استان فارس کمتر به آن توجه شده بحث استارتاپ‌هاست که با توجه به وجود ظرفیت‌های استان در این زمینه، اتاق بازرگانی و به ویژه انجمن جوانان کارآفرین باید نقش خود را در زمینه شناسایی و هدایتگری این عرصه ایفا کند.
رازقی اظهار كرد: اتاق بازرگانی فارس یکی از چهار استانی است که انجمن جوانان کارآفرین در آن تشکیل شده است بنابراین انجمن باید با توجه به مباحث آموزشی بر روی تربیت نیروی کارآفرین جوان اقدامات مؤثری انجام دهد.
رئیس اتاق بازرگانی فارس اضافه کرد: با بیان اینکه رسالت اتاق بازرگانی حمایت از فعالیت‌های اقتصادی به ویژه اقتصاد دانش بنیان است و اولویت ما در اتاق بازرگانی فارس حمایت از استارت‌آپ‌هاست.
وی ادامه داد: از مهم‌ترین وظایف انجمن جوانان کارآفرین فارس اهتمام نسبت به موضوع استارت‌آپ‌ها است که این کار بزرگی است تا صاحبان ایده را با تولیدکنندگان برقرار کنیم.
رازقی با اشاره به بحران عوامل تولید و قیمت تمام شده گفت: موضوع مهم و مغفول مانده در بخش اقتصاد کشور و به ویژه استان، تعداد جوانان فعال در حوزه اقتصادی است و این درحالی است که به دلیل ایجاد فرصت های شغلی در قالب استارتاپ ها، سن کارآفرینی در دنیا به سرعت رو به کاهش است.
محمد صادق حمیدیان، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس نیز گفت: تشکل‌ها باید اصالت وجودی خود و استقلال خود را بر مبنای توانمندسازی خود به منثه ظهور برسانند.
وی افزود: ایده‌های بزرگ خلاقانه و جدید در جوانان استان فارس وجود دارد انجمن جوانان کارآفرین استان باید این ظرفیت‌ها را شناسایی و مسیر آموزش و رشد آن‌ها را هدایت کند.
حمیدیان بیان کرد: تبدیل کردن ایده‌ها به کسب و کار موفق کار بزرگ و ارزشمندی است و ضمن اینکه بسیاری از ایده‌های جوانان ما می‌تواند یاری دهنده واحدها و بنگاه‌های بزرگ تولیدی استان و کشور باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار