مسئول مرکز فرهنگی خادمین عاشقان ثارالله (ع) فارس گفت: همایش شیرخوارگان حسینی در 500نقطه این استان با توزیع 70 هزار دست لباس برگزار می شود.
کد خبر: ۶۵۴۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۰ 12 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: شاهرخ صبوری، چهارشنبه با بیان اینکه بزرگترین سند مظلومیت عاشورا، نحوه شهادت حضرت علی اصغر (ع) است، در جمع خبرنگاران افزود: این همایش سال 96 در 400 نقطه از فارس و با توزیع 60هزار دست لباس بر پا شد.
صبوری گفت: فارس،‌ استان معین برای جزیره قشم است و با حمایت این مرکز فرهنگی، همایش شیرخوارگان حسینی در کشورهای قطر و عمان نیز برگزار می شود و به همین منطور سه هزار و 400 دست لباس از سوی خیران تامین و به این کشورها ارسال شده است.

 


وی ادامه داد: همچنین برای کودکان تحت پوشش باشگاه شیرخوارگان کارت الکترونیکی در نظر گرفته شده است و والدین می توانند نام فرزند خود را به شماره 3000800233 پیامک و یا در پیام رسان سروش به نشانی HIRKHAREGAN_HOSSEINI_FARS ثبت نام کنند.
مسئول مرکز فرهنگی خادمین عاشقان ثارالله (ع) فارس اظهار داشت: افزون بر این پویش 'من به اسمم افتخار می کنم' نیز راه اندازی شده است و به والدین و کودکانی که نام اصحاب کربلا را داشته باشند، به قید قرعه هدایایی تقدیم می شود.
صبوری از اقلیت‌های مذهبی نیز برای شرکت در این آیین مذهبی دعوت و تاکید کرد که مراسم عزای حسینی دین نمی‌شناسد و مختص همه آزادگان جهان است.
وی ادامه داد: استان فارس در محرم پارسال به لحاظ کمی و کیفی، رتبه برتر کشور را در برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی کسب کرد و این موضوع نشان می‌دهد برخلاف تصور برخی، امام حسین (ع) و عزای ایشان تحریم شدنی نیست.
همایش شیرخوارگان حسینی 23 شهریورماه جاری، همزمان با نخستین جمعه محرم برگزار می شود. این مراسم امسال در پنج هزار و 100نقطه ایران و همچنین 41 کشور برگزار خواهد شد.
همایش شیرخوارگان حسینی از سال 1382 به یاد کودکان کشته شده در روز عاشورا در ایران و کشورهایی همچون هند، پاکستان، بحرین، عراق، عربستان، ترکیه و افغانستان در نخستین جمعه ماه محرم برگزار می شود. همچنین برای برگزاری این مراسم مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) نیز تشکیل شده است.
امسال شانزدهمین دوره از این همایش در شهرهای مختلف ایران و سایر کشورها اجرا می شود.
همایش شیرخوارگان حسینی در ایران ثبت ملی شده و درخواست ثبت آن در زمره میراث جهانی، سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) نیز ارایه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار