نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز گفت: شهرداری این شهر باید نسبت به مناسب سازی، نظافت و آماده کردن مسیرهای حرکت هیات های عزاداری به سمت حرم مطهر احمدی و محمدی توجه بیشتری داشته باشد.
کد خبر: ۶۵۴۸۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 13 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیروس پاک فطرت،در حاشیه نشست کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به مسیر حرکت هیات های عزاداری از مناطق یک، 2و 8 شهرداری شیراز به سمت حرم مطهر شاهچراغ (ع) افزود: شهرداران این مناطق باید نسبت به فضاسازی و نظافت این مسیرها اهتمام بیشتری داشته باشند.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر شیراز بیان داشت: همانگونه که در ایام میلاد ائمه معصومین (ع) باید فضاسازی شهر متفاوت باشد، ضروری است در دهه محرم نیز به این امر توجه شود.
پاک فطرت افزود: مجموعه اجرایی و خدماتی شهرداری در این ایام باید در امر خدمت رسانی شبانه روز در خدمت شهروندان به ویژه هیات های مذهبی و مساجد باشند.
او گفت: شهرداری باید در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، فضای عمومی شهر، بنرها، استندها و فضاهای تبلیغاتی شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) همچون سال های پیشین سیاهپوش کند.
وی ادامه داد: این ایام سوگواری متعلق به یک قشر، نهاد و یک سازمان نیست بلکه همه دستگاه های اجرایی، خدماتی و سازمان های متولی در برگزاری هرچه بهتر این مراسم مسئولیت دارند.
پاک فطرت، از ناظران و بازرسان مناطق شهرداری خواست نسبت به این امر معنوی و مذهبی توجه و نظارت ویژه داشته باشند.
به گفته وی، هیات متوسلین شهرداری نیز در دهه محرم، آیین سوگواری سالار شهیدان را هرشب در محل شهرداری مرکزی همزمان با نماز مغرب و عشا برگزار می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار