نخستین نشست ویژه پاکبان و باغبان در استان فارس با معرفی ۶ کتاب با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان و شهرداری فسا، برگزار شد.
کد خبر: ۶۵۵۰۲۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰ 13 September 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس: نخستین نشست ویژه پاکبان و باغبان در استان فارس با حضور روح الله منوچهری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، سید علی نقی طبیب لقمانی، مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس، سلیمان کرمی، فرماندار ویژه فسا، حسن برات شهردار و اعضای شورای شهر فسا و جمعی از پاکبانان و باغبانان دوستدار کتاب برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در نشست کتابخوان پاکبان و باغبان، با مهم دانستن این نشست گفت: نشست امروز نشان از آگاهی و دانش ما دارد، زیرا تمامی کشورهای پیشرفته، ملت های کتابخوانی دارند و هرجا آگاهی بیشتر باشد رفاه بالاتر می رود و آسیب های اجتماعی کاهش می یاد.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس نیز در این نشست ضمن تشکر از برگزاری نشستی با موضوع پاکبانان گفت: از شهرداری فسا که زمینه برگزاری این نشست فرهنگی را با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فراهم کرده است، قدردانی می کنم.

 

سید علی نقی طبیب لقمانی، در ادامه بیان کرد: امروز بسیار خوشحالم که توانستم در جمع پاکبانان عزیز و زحمتکشان حضور یابم؛ زیرا زیستن ما در جامعه شهری و نفس کشیدن شهروندان، به یمن تلاش های شبانه روزی این افراد محقق می شود و من به حرمت این افراد؛ مشتاقانه پذیرفتم در این نشست شرکت کنم.

وی با تصریح اینکه قشر پاکبان نیز به امور فرهنگی و مطالعه توجه جدی دارند، گفت: آغاز این حرکت در شهرستان فسا را به فال نیک می گیریم و امیدوارم شهرداران سراسر استان با کتابخانه های عمومی در زمینه برگزاری برنامه های فرهنگی همکاری گسترده ای داشته باشند.

فرماندار ویژه فسا نیز در جمع پاکبانان این شهر، با تصریح اینکه ایجاد فرهنگ کتابخوانی در میان اقشار مختلف مردم، موجب افتخار و سعادتمندی جامعه خواهد شد، عنوان کرد: تداوم این روند، نوید بخش آینده ای روشن و پر امید است؛ قتصاد، جامعه و سیاست حلقه های به هم متصلی هستند که در صورت اعتلای فرهنگ، می توانند به رشد و تکامل برسند و البته نقش کتاب و مطالعه نیز در این فرآیند، انکار ناپذیر است.

سلیمان کرمی افزود: انسان ها برای تکامل رفتاری خود نیاز به الگوی صحیح دارند که کتاب می تواند به عنوان یک الگوی همه جانبه و منطبق بر اندیشه و خردورزی، نقش مهمی را ایفا کند.

محمدحسین فیروزی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فسا نیز با تصریح اینکه این نشست پس از یک ماه تلاش و با همکاری شهرداری فسا برگزار شد، گفت: مهمترین هدف این نشست نمایش جلوه ای دیگر از توانایی پاکبان و باغبان شهرداری است، زیرا این افراد خارج از فعالیت حرفه ای خود به مقوله کتابخوانی توجه ویژه دارند و معرفی کنندگان کتاب در این نشست بخش اندکی از اهالی کتاب شهرداری فسا می باشند.

 

در ادامه این نشست ۶ کتاب معرفی شد که حسن برات، شهردار فسا ضمن معرفی کتاب «انسان موفق چگونه فکر می کنند»، گفت: شهر فسا ظرفیت دریافت عنوان پایتخت کتاب کشور را دارد و امیدوارم این مهم در آینده محقق شود.

افزون بر این، کتاب های «اصول باغبانی» توسط حسین غلباش، مسئول گلخانه شهرداری و «فرهنگ الفبای مهدویت، موعودنامه» به دست رحیم احمدپور، پاکبان باغ کدیوری معرفی شد.

همچنین ۳ کتاب «کرامات و حکایات عاشقان خدا»، «تاریخچه ایلات و عشایر عرب خمسه فارس» و «چه کسی پنیر من را جابجا کرد» نیز توسط سیدمصطفی ساداتی، مهدی صفری و محمدحسن ذاکری نژاد دیگر پاکبانان شهر فسا به اشتراک گذاشته شد.

در پایان این نشست مدیرکل کتابخانه های عمومی از حسن برات شهردار فسا به عنوان شهردار حامی کتابخانه های عمومی و پاکبانان و باغبان معرفی کننده کتاب قدرانی کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار