مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان فارس از اجرای پنج هزار و ۷۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: نخستین روز از هفته دفاع مقدس با رژه نیرو های مسلح در شهر شیراز و شهرستان ها آغاز می شود.
کد خبر: ۶۵۵۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰ 13 September 2018

تابناک فارس به نقل از حوزه: سرهنگ حمیدرضا گرامی، ظهر امروز در نشست رسانه ای که در سالن جلسات مرکز فرهنگی هنری موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره ه به تشییع شهدای گمنام و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: بار دیگر بر اساس تلاش افراد در ستاد کل نیروی های مسلح ۱۳۵ شهید تفحص شدند که این شهدا امروز در تهران تشییع می شوند، پس از تشییع، شهدا بر اساس تقسیمات به استان های درخواست کننده منتقل می شوند.

وی افزود: شهدا بر اساس گفته خداوند زنده هستند و کمک می کنند، که درواقع نتیجه آن را بعد از تشییع آرامشی که جامعه می دهند را خواهیم دید.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه از ۱۳۵ شهید ۹ شهید به استان فارس منتقل می شوند تصریح کرد: روز یکشنبه 25 شهریورماه مراسم شب وداع با این شهدا همراه با نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

سرهنگ گرامی ادامه داد: مراسم وداع یکشنبه ۲۵ شهریورماه بعد از نماز مغرب و عشا در حرم مطهر شاهچراغ و مراسم تشییع پیکر این شهدا دوشنبه 26 شهریورماه ساعت 9:30 صبح از میدان شهدا به سمت حرم مطهر احمدبن‌موسی(ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: یک شهید از ۹ شهید اختصاص داده شده به استان فارس بعد از تاسوعا و عاشورا در مرکز صدا و سیما استان فارس به خاک سپرده خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ منطقه زبیدات مربوط به عملیات والفجر ۸، عملیات رمضان و خیبر هستند که اکثر این شهدا مربوط به عملیات والفجر هشت هستند

وی شهدا را نجات‌گر دانست و عنوان کرد: ما باید قدر دان این شهدا باشیم و این قدر دانی با حضور مردم در مراسم تشییع رقم خواهد خورد.

سرهنگ گرامی با بیان اینکه از شهدایی که تفحص شده اند دی ان ای گرفته شده است، ابراز کرد: در حال حاضر این افراد گمنام هستند و برخی از آنان تعیین هویت شده اند.

وی جنگ را باعث عقب ماندگی دانست و ابراز کرد: جنگی که بر ما تحمیل شد برای ما نوعی دفاع از خود بود چرا که انقلاب ما به تازگی شکل گرفته بود، در این شرایط حمله ای که صورت گرفت قرار بود در کمتر از یک هفته به تهران بیایند اما آنان چند شاخص را از جمله نقش مردم، رهبری و ایمان و باور مردم را پیش بینی نکرده بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های اسلامی با اشاره به اینکه دفاع مقدس بهترین دوران انسجام و وحدت بود، بیان کرد: حضور مردم از سنین ۱۲ ساله در خط مقدم حضور داشتند، تصریح کرد: شهدا اصلی ترین سرمایه خود را که جان آنان باشد بدون چشم داشت تقدیم کردند، بنابراین اگر بتوانیم از این فرصت به خوبی استفاده کنیم قطعا می توانیم بسیار موثر واقع شویم.

وی عنوان کرد: در زمان جنگ رزمندگان در رود اروند پلی بنا کرده اند اما اکنون چرا نتوانسته ایم با این تکنولوژی نیازمندی ها را برطرف کنیم تا تحریم ها موجب اضطراب نشود.

سرهنگ گرامی به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره و ابراز کرد: نخستین روز هفته دفاع مقدس با رژه نیرو های مسلح در شهر شیراز و شهرستان ها آغاز می شود و بیش ۵ هزار ۷۰۰ برنامه در این هفته اجرا خواهد شد که شاخص برنامه ها رژه، سخنرانی فرماندهان قبل از خطبه های نماز جمع، تجمع بسیجیان، محفل های انس با قران، شب شعر عاشورایی، برنامه های پژوهشی، تجلیل از سربازان، توجه به اقتصاد مقاومتی، نکوداشت پیشکسوتان، بزرگداشت چهره های ماندگار در فیروز اباد، برگزاری جشنواره ادبی یوسف، مسابقه کتابخوانی، راه اندازی تشکل خواهران شهدا و غبار روبی مزار شهدا انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار