امام‌جمعه شیراز گفت: دولت از تغییر نرخ ارز و سکه سود برده و پرسش این است که این سود را دولت کجا می‌برد؟
کد خبر: ۶۵۵۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴ 14 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:  آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به وعده‌های دولت به مردم برای ایجاد بسته‌های حمایتی اظهار داشت: یکی از جاهایی که در تغییر نرخ ارز و سکه سود می‌برد دولت است و با این سود باید به داد اقشار ضعیف جامعه رسید.

وی افزود: کسی با سود بردن دولت مشکلی ندارد اما پرسش این است که این سود را دولت کجا می‌برد؟

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس خطاب به دولت‌مردان ادامه داد: فشار زیادی به لحاظ گرانی اجناس بر مردم است؛ خب بسته‌های حمایتی دولت کجاست؟ چه زمانی آن را رو می‌کنید؟ این‌که فقط بگوییم در فکر هستیم که کافی نیست.

امام‌جمعه شیراز با بیان اینکه درآمد دولت افزایش داشته و باید به مردم کمک شود، خاطرنشان کرد: توقع داریم دولت برای اقشار آسیب‌پذیر که گرانی‌ها فشار بسیاری به آنان آورده، اقدام جدی کرده و از محل افزایش درآمدها به آنان کمک کند.

دژکام تصریح کرد: اگر کسی مسؤولیتی می‌پذیرد باید با مردم احساس هم دردی داشته باشد چراکه آنان ولی‌نعمت مسؤولان هستند.

وی تأکید کرد: دولت بیش از این قول و وعده‌هایی که به مردم می‌دهد را به تأخیر نیندازد.

*امربه‌معروف و نهی از منکر

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس همچنین با بیان اینکه ایام دهه اول محرم به ایام امربه‌معروف و نهی از منکر معروف شده است، خاطرنشان کرد: تمام‌کارها از تکیه زدن و زنجیر زدن و ... امربه‌معروف و نهی از منکر است چراکه عوامل آن فریاد امام حسین را بر سر تمام ظالم‌ها بلند می‌کنند.

امام‌جمعه شیراز افزود: بزرگ‌ترین معروف ایجاد حکومت اسلامی است که سندش قیام امام حسین است که مقابل ظالم ایستاد و وجود شهدای مدافع حرم نشان می‌دهد که هنوز این قیام زنده است.

*سازشکاران از امام حسین(ع) خجالت بکشند

دژکام با بیان اینکه رونق اقتصاد کشور نیز ازجمله معروف‌ها است، خواستار حفظ عزت و آبروی ملت ایران از سوی سیاسیون شد و اظهار داشت: سیاسیون و کسانی که دست تسلیمشان در برابر مستکبران دراز است، حداقل از امام حسین (ع) خجالت بکشند و عزت ایرانی که به پرچم امام حسین گره‌خورده را ساده نگیرند.

وی تأکید کرد: آن‌هایی که با بی‌تدبیری در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی لطمه بزرگی به کشور می‌زنند، چشم و گوششان را باز کنند و از آزادگی امام حسین (ع) درس عبرت بگیرند.

*اشک بر حسین افسردگی نمی آورد

امام‌جمعه شیراز همچنین با اشاره به ایام محرم گفت: چهره شهر شیراز از همه طرف نشان می‌دهد که مردم در سوگ عزای فرزند زهرا (س) هستند و دوست داشتن حسین علامت ایمان است و باید گفت آتشی از مظلومیت عزیز زهرا در دل‌ها روشن‌شده که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود.

دژکام با بیان اینکه قدر مجالس عزای حسین (ع) و زیارت‌های عاشورا را باید دانست، تصریح کرد: عزاداری برای امام حسین (ع) دل انسان را متوجه جهان دیگری می‌کند، انسان را با عالم بالا پیوند می‌دهد و درنهایت این اشک‌ها انسان را برای یک زندگی سعادتمند آماده می‌کند.

وی اشک ریختن و ماتم برای امام حسین (ع) را برخلاف گفته برخی روان شناسان موجب افسردگی ندانست و افزود: روان‌شناس‌ها تجربه اشک ریختن برای امام حسین را نداشته‌اند تا بدانند جنس این عزاداری با غم و غصه‌های دیگر متفاوت است.

*مجالس عزاداری باید آموزنده باشد

امام‌جمعه شیراز از مردم و جوانان خواست تا در مجالس عزا حداکثر استفاده را از علما و وعاظ بکنند و افزود: اگر در مجلسی که برای امام حسین (ع) تشکیل می‌شود، پایانش بگویید از مکتب این امام همام چیزی یاد گرفتیم، قطعاً آن مجلس سودمند است و اگر این‌گونه نباشد ضرر است.

دژکام ادامه داد: مجلس حسینی باید طوری باشد که شعور و معرفت انسان در آن بالا رود و پس‌ازآن شور بگیریم و گریه کنیم که چنین شور و شعوری حتماً انسان را متعالی خواهد کرد.

وی تأکید کرد: جوان‌ها بدانند که در برنامه‌های محرم وجود عُلما، شعور حسینی را بالا خواهد برد و باید از محضرشان استفاده کرد و هیاتی که جهت‌گیری صحیح دارد و حرکتش به مقصد درستی ختم می‌شود، دیگر نیازی به تذکر ندارد.

امام‌جمعه شیراز خاطرنشان کرد: اگر فرد عالمی در هیات نباشد ممکن است به ساحت امام حسین (ع) لطمه وارد شود بدون آنکه خودمان خبر داشته باشیم.

دژکام همچنین با اشاره به صاحب سبک بودن فارس و شیراز در مرثیه‌خوانی و ... نیز گفت: فارس و شیراز در نوحه و مرثیه سبک‌های خاص خود را دارند به‌طوری‌که 120 نوای مرثیه به نام شیراز ثبت‌شده و اگر جوانان به آن توجه نکنند ممکن است این نواها فراموش شود، لذا در عزاداری‌ها باید از این گنجینه استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار