فراخوان سی‌وسومین شب عاشورا اعلام شد و براساس این فراخوان موضوع امسال ««فرزندان حضرت امام حسن(ع) در عاشورا» است.
کد خبر: ۶۵۵۷۴۱
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 15 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: قدیمی‌ترین و مستمرترین شب شعر عاشورا در شهر فرهنگ و ادب برگزار می‌شود. این برنامه هرساله در ماه محرم با حضور شاعرانی از سراسر کشور برگزار و یکی از شخصیت‌های کربلا به‌عنوان موضوع سرایش اشعار انتخاب می‌شود.

امسال که سی‌وسومین دوره این شب شعر است «فرزندان حضرت امام حسن(ع) در عاشورا» به‌عنوان موضوع انتخاب شده است. براساس فراخوان اعلام‌شده مهلت ارسال آثار 29 شهریورماه و غیرقابل تمدید است و زمان برگزاری هم 25 و 26 مهرماه اعلام شده است.

در سال‌های ابتدایی دهه 60 بود که یکی از فعالان فرهنگی استان به‌نام عبدالحسین فرهنگ با همراهی پدر شعر آئینی استان فارس که آن روزها دوران جوانی را سپری می‌کرد، شالوده این جریان ادبی را بنا گذاشتند و با گذشت 33 سال این شب شعر همچنان ادامه دارد و به‌گفته شاعران مطرح آئینی کشور از جمله پروانه نجاتی این شب شعر جریان‌سازترین حرکت ادبی آئینی در سطح ملی است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این دوره شب شعر می‌توانند برای ارائه آثار خود به‌نشانی poemashoora@yahoo.com مراجعه کنند همچنین برای کسب اطلاع از شرایط این دوره به سایت شب شعر عاشورا مراجعه کنند.

یکی از سنت‌های حسنه این شب شعر افزایش بعد معرفتی و اطلاعاتی شاعران از وقایع و شخصیت‌های عاشورا است که به‌گفته محمدرضا سنگری، نویسنده و پژوهشگر عاشورایی این آگاهی سبب می‌شود گم‌گوشه‌های عاشورا و قیام امام حسین(ع) در اشعار منعکس شود.

متولیان این شب شعر برای هر دوره برگزاری آن یک کتاب متناسب با موضوع شب شعر معرفی می‌کنند و فایل پی‌دی‌اف آن را در اختیار شاعران قرار می‌دهند که امسال نیز کتاب "فرزندان حسن یاران حسین" اثر محمدرضا سنگری برای افزایش دریافت معنوی و ادبی شاعران معرفی شده است.

در فراخوان امسال اعلام شده که شاعران عاشورایی محدودیتی از لحاظ فرم و قالب‌های ادبی ندارند و هر شاعری می‌تواند حداکثر 3 اثر را برای شب شعر ارسال کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار