مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا از برگزاری تعزیه میدانی روستای غیاث‌آباد فسا با حضور ۱۵۰ بازیگر در صبح تاسوعا خبر داد.
کد خبر: ۶۵۶۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰ 16 September 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محمدکاظم رحمانی اظهار داشت: در شهرستان فسا علاوه بربرگزاری تعزیه بزرگ میدانی روستای صحرارود با حضور 220 بازیگر، تعزیه میدانی روستای غیاث‌آباد فسا نیز با حضور 150 بازیگر برگزار می‌شود که این تعزیه نیز جز یکی از تعزیه‌های شاخص میدانی کشور محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعزیه میدانی روستای غیاث‌آباد فسا ساعت 8:30 صبح 28 شهریور مصادف با روز تاسوعا برگزار می‌شود، عنوان کرد: محل برگزاری این تعزیه کیلومتر 10 جاده فسا _ داراب جنب شهرک صنعتی فسا است.

رحمانی با بیان اینکه نویسنده و کارگردان این تعزیه علیرضا زراعتی است و این تعزیه امسال تحت عنوان «یاران خاص و خواص بی‌خواص» برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در اجرای این تعزیه بهره گیری از مددجویان اصلاح و تربیت اداره زندان‌های فسا برای اجرای این تعزیه است که به نوعی سبب فرهنگ‌سازی برای مددجویان و اصلاح آنها می‌شود.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری تعزیه میدانی روستای غیاث‌آباد فسا انتقال روایت عاشورا به نسل جوان و نوجوان و نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی در سطح جامعه است، گفت: این تعزیه با این وسعت و به شکل کارشناسی‌ شده برای هفتمین سال متوالی برگزار می‌شود و سال گذشته نزدیک به 25 هزار نفر از این تعزیه استقبال کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار