معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز: اقدامات ضربتی پلمپ ها ادامه خواهد داشت، بازدید از اماکن و مراکز تهیه مواد غذایی همیشه هست و تعطیلی بردار نیست، افزود: در سال 97 در کل فارس 107 مورد بازرسی شکل گرفته است که 95 مورد آن به پلمپ انجامیده است که عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد اولیه بوده است و سامانه 190 به طور شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.
کد خبر: ۶۵۶۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۷ 17 September 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان:دکتر عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سالانه حدود 20 هزار نفر در کشور از بین رفتند، گفت: حوادث رانندگی به شکل خاموش جان هم وطنان از دست می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه باید نقاط حادثه خیر مشخص شود و عواملی هم به آموزش بستگی دارد و بخشی هم به استانداردهای کشور مربوط است که امیدواریم درست شود، اضافه کرد: حوادث ترافیکی رتبه سوم است و در مردان رتبه دوم را به خود اختصاص می دهد.

 

دکتر همتی با تاکید بر اینکه رتبه نخست 10 علت اصلی مرگ در بین 19 تا 29 سال سوانح ترافیکی را به خود اختصاص داده است، اضافه کرد: در تابستان و ماه پایانی اکثر مردم به مسافرت می روند و آمار حوادث جاده ای زیاد است.

 

وی با اشاره به اینکه کمپین ارتقا ایمنی ترافیک در ماه پایانی تابستان توسط دانشگاه علوم پزشکی همانند اسفندماه راه اندازی شد، اظهارداشت: در فارس آمار کشته ها در نوروز 97 نسبت به سال 96، میزان 6 و چهار دهم درصد کاهش داشته است و علی رغم این که میانگین کشور افزایش یافته است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه در بحث کشته های درون شهری هفت و یک دهم درصد نسبت به مدت مشابه افزایش روی داده است، گفت: در چهار ماهه اول سال 470 مورد تلفات داشتیم که نسبت به سال 96، میزان 520 مورد بوده است.

 

وی اضافه کرد: درصد زیادی از قربانیان موتور سواران هستند و باید به آنان آموزش های لازم داده شود.

 

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه اقدامات ضربتی پلمپ ها ادامه خواهد داشت، بازدید از اماکن و مراکز تهیه مواد غذایی همیشه هست و تعطیلی بردار نیست، افزود: در سال 97 در کل فارس 107 مورد بازرسی شکل گرفته است که 95 مورد آن به پلمپ انجامیده است که عدم رعایت بهداشت فردی و بهداشت مواد اولیه بوده است و سامانه 190 به طور شبانه روزی آماده دریافت گزارش های مردمی است.

 

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال 97 تاکنون نزدیک به پنج هزار نفر شکایت ارسال کرده اند که بیشترین شکایت در خصوص عدم رعایت بهداشت فردی و یا انقضای مواد اولیه بوده، افزود: برخی از برندها فکر می کردند کسی کاری به آنان ندارد و حتی اجازه ورود به کارگاه تولیدی ندادند و ما تصمیم به تعطیلی آنان گرفتیم چرا که بازی با سلامت مردم شوخی بردار نیست.

 

دکتر همتی با تاکید بر اینکه برخی بستنی فروشان و یک شیرینی فروشی در فرهنگ شهر، تذکر داده شد و آنها هم بهسازی کردند، افزود: ما به دنبال پلاکارد زدن نیستیم.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازرسی بهداشت محیط به وقت اداری مربوط می شد اما اکنون از ساعت پنج صبح تا پاسی از شب فعالیت بازرسی ادامه دارد، سه مرحله اخطار می دهیم و اگر جدی بگیرند هرگز به پلمپ نمی انجامد، تاکید کرد: در ایام محرم نظارت به مسئله نذری ها و نحوه توزیع آن توجه می شود.

 

وی با اشاره به اینکه منم در خصوص مرگ کودک 10 ساله از فضای مجازی شنیدم در لحظه بازرسی از محل نمونه غیر سالم دریافت نشد اما ممکن است آن لحظه از بسته ای استفاده شده باشد که باعث مرگ شده باشد، اظهارداشت: تنها چیزی که می تواند این مسئله را روشن کند، کالبدشکافی است و هنوز دقیق هیچ اطلاعی نداریم و نمونه های کامل را برداشته اند و اجازه دفن صادر و جسد دفن شده است.

 

همتی گفت: در هیچ کدام نانوایی ها و قنادی های شیراز، جوش شیرین استفاده نمی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار