مبلغان اعزامی به فارس در سوگواره بصیرت عاشورایی، علت حضور مجدد خود در این استان را تشنه معرفت دینی و با محبت بودن مردم فارس ذکر می‌کنند.
کد خبر: ۶۵۶۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶ 17 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: مناطق محروم استان فارس در محرم امسال، میزبان ۳۱۰ مبلغ اعزامی از سوی اداره‌كل اوقاف و امور خیریه استان است.
واقفان بسیاری در کشور با هدف گسترش فرهنگ دینی و ماندگاری فرهنگ عاشورا، وقف‌هایی را به یادگار گذاشته‌اند و از محل این موقوفه هدف فعالیت‌های تبلیغی در ایام عزاداری پشتیبانی می‌شود.
همه‌ساله از سوی سازمان اوقاف کشور و در ایام محرم برنامه‌هایی برای اعزام روحانیان به‌ویژه در مناطق محروم هر استان تدارک دیده می‌شود و این روحانیون علاوه بر سخنرانی و برگزاری مراسم عزاداری طرح‌های فرهنگی بسیاری را اجرا می‌کنند.
این نیروهای تخصصی، آموزش‌های لازم برای حضور در مناطقی که اعزام می‌شوند را در کارگاه‌های ویژه تبلیغی دریافت می‌کنند. آنان با حضور در بین مردم، مشاوره‌های مختلفی در زمینه‌های دینی، اجتماعی و خانوادگی ارائه می‌دهند و همین مسائل باعث شده است که جایگاه خوبی را در محل‌های مأموریت خود به دست بیاورند.
حرم امامزاده علی بن حمزه (ع) شیراز نیز در ابتدای محرم، میزبان ۱۶۰ مداح غیربومی دارای حکم اوقاف بود که از این آستان به محل‌های مأموریت خود در شهرستان‌های محروم فارس اعزام شدند. ۶۰ روحانی غیربومی دیگر نیز به‌صورت جهادی به فارس آمده بودند.
بسیاری از این روحانیان اعزامی برای چندمین بار بود که به فارس می‌آمدند و همین مسئله می‌توانست سوژه‌ای جالب برای تهیه یک گزارش باشد و ما دلیل آمدن مجدد آن‌ها به فارس را از زبان چند نفر جویا شدیم.
حجت‌الاسلام ناصر فرهمند، متولد ۱۳۵۰ یکی از روحانیون اعزام‌شده از قم به شیراز که به گفته خودش بیشتر سفرهای تبلیغی را به شیراز انجام می‌دهد، گفت: بیشتر شهرهای استان فارس از جمله استهبان، فسا، فراشبند، بوانات و لامرد را رفته‌ام.
وی در مورد پذیرفتن کار تبلیغی در استان فارس گفت: موضوع جالب برای من در این استان، سعه‌صدر مردم با توجه به سابقه وجود فرهنگ‌های مختلف در این سرزمین است.
فرهمند اضافه کرد: یکی از نکاتی که برای من حائز اهمیت است، تشنه معرفت بودن مردم مناطقی است که با آنان سروکار داشته‌ام و تبلیغات در مردم این مناطق اثرگذار است.

چگونه یك روحانی تبلیغاتی اثرگذار می‌تواند داشته باشد
این مبلغ دینی در مورد اینکه چگونه یک روحانی می‌تواند تبلیغاتی اثرگذار داشته باشد، گفت: رفتار فردی و اجتماعی روحانیان باید الگو گرفته‌شده از امام صادق(ع) باشد تا بتواند بر مخاطب خود اثر بگذارد.
وی در توصیه‌ای به مبلغان جوان‌تر گفت: باید فقط خدا را ناظر کار خود بدانیم و رفتارمان را مطابق با ائمه اطهار و بزرگان دین بسازیم و آنچه می‌گوییم را خود نیز عمل کنیم.
مجتبی فدایی روحانی ۳۶ ساله از قم و اهل تهران هم یکی دیگر از مبلغانی است که برای بار چندم به فارس آمده است. وی که سال گذشته در اقلید به فعالیت تبلیغی پرداخته و امسال عازم شهرستان فراشبند است در مورد علل تعیین فارس برای مأموریت تبلیغاتی می‌گوید: این استان مردم خونگرمی دارد، ضمن اینکه من نیاز مردم به تبلیغ را هم برای تعیین محل خدمت در نظر می‌گیرم و از حضور در فارس نیز راضی هستم.

تبلیغ آموزه‌های دینی با توجه به نیازهای روز جامعه
فدایی در مورد نیازهای تبلیغاتی روز جامعه اظهار كرد: تبلیغ آموزه‌های دینی با توجه به نیازهای روز جامعه و اوضاع اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی از مواردی است که باید مدنظر مبلغان قرار گیرد و برخورد ائمه با چنین مشکلاتی تبیین شود.
حجت‌الاسلام محسن خیابانی از قم نیز حداقل ده بار برای مأموریت‌های تبلیغی به فارس آمده است. وی علت حضور چندباره خود در این استان را این‌چنین بیان می‌کند: مدیر گروه تبلیغی اوقاف فارس و نظم گروه، ازجمله دلایل آمدن من به استان فارس است.
این روحانی خانواده‌اش را نیز را برای اجرای برنامه‌ها با خود آورده است.
حجت‌الاسلام سید جعفر سجادی از تبریز نیز به‌عنوان یکی از مسن‌های گروه اعزامی از قم با ۶۴ سال سن، برای بار سوم است به فارس آمده است و با شوخ‌طبعی مثال‌زدنی به سؤال ما که چه شد دوباره به اینجا آمدید پاسخ می‌دهد: درخواست محبت‌آمیز مردم کازرون و لطف آن‌ها مرا دوباره به این دیار کشاند.
وی در توصیه‌ای به جوان‌ترهای گروه مبلغان اعزامی می‌گوید: هر چه را که مستند می‌دانید برای مردم ذکر کنید و حدس و گمان در گفته‌های شما نباشد.
حجت‌الاسلام محمد علی برزگر، مدیر گروه تبلیغاتی استان فارس نیز در مورد مبلغان اعزامی به شهرستان‌های فارس با بیان اینکه ۸۰ درصد مبلغان اعزامی به فارس دوباره به این استان آمده‌اند، گفت: بیشتر این افراد در طول سال و طرح‌های مختلف اداره اوقاف فارس، برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی خود را پیگیری و دنبال می‌کنند.
وی افزود: علاوه بر این ۲۲۰ نفر،۱۰۰ مبلغ بومی نیز یاری‌رسان اوقاف در سوگواره بصیرت عاشورایی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس و در جوار امامزادگان این استان هستند.

اولویت اعزام روحانیان به شهرستان‌های محروم
برزگر با بیان اینكه اولویت اعزام روحانی در این ایام با شهرستان‌های محروم است، افزود: شهرستان مرودشت با ۲۴ نفر، خفر و جهرم با ۲۲ نفر، نورآباد ممسنی با ۱۸ نفر، لار با ۱۴ نفر و شهرستان کازرون با ۱۰ نفر در رتبه‌های نخست اعزام مبلغ قرار دارند.
وی در مورد توصیه‌هایی که به مبلغان می‌شود، گفت: توجه ویژه به جوانان و نوجوانان و حضور در جمع مردم مهم‌ترین موضوع در این زمینه است.
برزگر با بیان ای‌که هزینه‌های امر تبلیغ از طرف اجرای نیات واقفان خیراندیش صورت می‌گیرد، اضافه کرد: روحانیون اعزامی، مسئله تبلیغ وقف را در دستور کار خوددارند و به آن‌ها توصیه می‌کنم که مسئله وقف آسان را دنبال کنند تا همه و به‌راحتی، به امر وقف به‌عنوان حسنه جاریه بپردازند.

برچسب ها: روحانی ، عاشورا ، مبلغان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار