عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با انتقاد از هزینه‌کرد مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای خرید فیلم‌های کره‌ای، گفت: ۴۰ سال از انقلاب می‌گذرد اما فقط چند سریال درباره امام حسین(ع) ساخته شده است.
کد خبر: ۶۵۷۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰ 20 September 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: سیدمحمدجواد ابطحی با انتقاد از نوع برنامه‌های رسانه ملی در ماه محرم و صفر، گفت: در حالی مدیران صدا و سیما یکی از دلایل عدم گرایش به ساخت سریال‌های تاریخی و مذهبی را نداشتن بودجه کافی عنوان کرده‌اند که دولت می‌گوید؛ بودجه تخصیص داده شده به این سازمان کافی است.


دشمنان با 2500شبکه فارسی زبان به دنبال تخریب اعتقادات مذهبی و فرهنگی ایرانیان

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رسانه ملی در حالی درگیر بودجه برای تولید چند سریال تاریخی است که دشمنان ایران با حدود 2500 شبکه فارسی زبان به دنبال تخریب اعتقادات مذهبی و فرهنگی ایرانیان هستند، ادامه داد: علاوه بر کم کاری مدیران رسانه ملی در مدیریت بودجه و کسب درآمد، مجلس و دولت نیز در این رابطه کم گذاشته‌اند چراکه نه با افزایش بودجه این رسانه موافقت می‌کنند و نه در راستای تحقق این مهم پیشنهادات لازم را ارائه می‌دهند.

انتقاد از هزینه‌کرد مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای خرید فیلم‌های کره‌ای

وی همچنین با انتقاد از هزینه‌کرد مدیران شبکه‌های مختلف سیما برای خرید فیلم‌های خارجی به ویژه کره‌ای و ساخت برنامه‌های پرخرج گفتگو محور در حالی که باید بودجه آن را به تولید فیلم‌های فاخر اختصاص دهند، افزود: هنرمندان انقلابی و متعهدی در کشور وجود دارند که حاضرند با کمترین هزینه‌ها بهترین آثار را خلق کنند اما به آن‌ها فرصت داده نمی‌شود به همین دلیل صدا و سیما باید دراین خصوص پاسخگو باشد.

رسانه ملی از پس تولید مستندهای جذاب مراسم آئینی ماه محرم شهرهای مختلف نیز به درستی بر نیامده است

ابطحی همچنین با تاکید بر اینکه رسانه ملی از پس تولید مستندها و گزارش‌های جذاب از مراسم آیینی ماه محرم شهرها و روستاهای مختلف نیز به درستی بر نیامده است و عموم این برنامه‌ها به گزارش‌های کوتاه خبری خلاصه نمی‌شوند، اظهار کرد: رسانه ملی باید برای زنده نگه داشتن آیین اصیل عزاداری حسینی و دوری از مراسم‌های سطحی و تجملاتی این مستندها را تولید و از شبکه‌های مختلف ملی و استانی به نمایش گذارد.

40 سال از انقلاب می‌گذرد اما فقط چند سریال درباره امام حسین(ع) ساخته شده است

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اعتقاد به اینکه صدا و سیما از قافله معرفی و تصویر قیام حسین(ع) بسیار عقب است، گفت: 40 سال از انقلاب می‌گذرد اما فقط چند سریال درباره این مهم ساخته شده است در حالی که لحظه به لحظه زندگی امام حسین(ع) و واقعه عاشورا ظرفیت تبدیل شدن به یک فیلم یا سریال را دارد.

صداوسیما باید برای ساخت آثاری حسینی از راه‌های دیگری به غیر از مسیر خزانه دولت بودجه کسب کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است صداوسیما باید برای ساخت آثاری حسینی از راه‌های دیگری به غیر از مسیر خزانه دولت بودجه کسب کند چراکه خیرین و سرمایه‌گذاران بسیاری تمایل به همراهی برای ساخت چنین آثاری دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار