عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه مذاکره مجدد مقامات آمریکایی را جری‌تر می‌کند، گفت: همراهی مردم با دولت برای عبور از شرایط تحریمی ضروری است.
کد خبر: ۶۵۸۱۸۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 22 September 2018

محمد جواد جمالی نوبندگانی با یادآوری تلاش مقامات آمریکایی برای فشار به ایران و استفاده از ابزارهای مختلف چون FATF با هدف تحقق مذاکره مجدد با ایران، گفت: سخت‌ترین مذاکرات قرن صورت گرفته و کشورهای مهم جهان و اعضای دائم شورای امنیت به همراه آلمان و ایران به توافقی دست پیدا کردند، به موجب این توافق ایران از برخی خواسته‌های خود دست کشید تا به جامعه بین‌الملل اطمینان خاطر دهد.

 

آینده مصالح کشور را نمی‌توان به رفتارهای ضد و نقیض دولتمردان آمریکایی گره زد

 

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این توافق به تایید شورای امنیت نیز رسید اما کشوری که آن را امضا کرده بود به دلیل رفتارها و سیاست‌های فرد جاهل چون ترامپ از برجام خارج شد، لذا در کشور آمریکا هم مذاکره مجدد با چنین فردی متصور نیست.

 

وی افزود: این فرد نه تنها در رابطه با برجام بلکه در رابطه با معاهدات بسیاری چون معاهده پاریس و برخی مجامع بین‌المللی هم چنین رفتاری داشت بنابراین ما نمی‌توانیم آینده مصالح جمهوری اسلامی را به رفتارهای ضد و نقیض چنین دولتمردانی گره بزنیم.

 

مذاکره مجدد مقامات آمریکایی را جری‌تر می‌کند

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مذاکره با چنین فردی نه تنها از دشمنی با ایران نمی‌کاهد بلکه این افراد را جری‌تر می‌کند زیرا می‌پندارند که ما از موضع ضعف حاضر به مذاکره شدیم، جناح‌های مختلف سیاسی داخلی و خارجی نیز مخالف مذاکره مجدد هستند.

 

هم افزایی قوا لازمه مقابله با تحریم‌های آمریکا

 

جمالی نوبندگانی یادآور شد: ایران از آبان ماه وارد دور جدید تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا می‌شویم و در این شرایط باید تدابیر خاص اندیشید و مردم هم با دولت همراه شوند. جناح‌های مختلف سیاسی در این شرایط باید دست از کینه توزی بردارند و با توجه به فرمایشات رهبری، همه قوا هم‌افزایی داشته باشند.

 

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: دولت در سایه نباید تشکیل داد در واقع با همراهی و کمک به دولت به سلامت از جنگ احزابی که رخ داده، عبور کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار