عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت:از گذشته دولت ها و بانک ها به تولید اهمیت چندانی نمی دهند بنابراین رویکرد مذکور باید اصلاح شود چرا که بطور مثال با اخذ سود 30 درصدی بخش تولید متحول نمی شود.تحریم
کد خبر: ۶۵۸۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸ 23 September 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره مشکلات اقتصادی کشور،گفت:باید پذیرفت بخشی از مشکلات اقتصادی کشور از واقعیت های اقتصادی مانند مشکل در عرضه و تقاضا کالا، تبعیت نمی کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:بخشی از مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از عوامل روانی بوده هر چند که تحریم های آمریکا و کمک برخی از کشورهای منطقه مانند سعودی ها و اماراتی ها به آمریکا علیه جهموری اسلامی ایران در ایجاد مشکلات اقتصادی، تاثیرگذار بوده است.

بررسی نقش هرات،اربیل و دوبی در تلاطم های ارزی

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت:در حال حاضر اخلال گران اقتصادی از طریق شهرهای هرات،اربیل و دوبی بازار ارز کشور را تحت تاثیر قرار می دهند و در تلاطم ارزی نقش دارند از طرفی توسط مسافران ایرانی به خارج از کشور حدود 10 میلیارد دلار از کشور ارز به کشورهای ترکیه و غیره رفته که قابل تامل است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:باید پذیرفت فرهنگ تولید و مصرف صحیح در کشور تقویت شود چرا که بطور مثال در مصرف انرژی جزءکشورهای پرمصرف دنیا هستیم.اینکه بخشی از هدر رفت انرژی به دلیل ضعف در سیستم قدیمی انتقال انرژی است قابل قبول بوده و باید اصلاح شود و در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

جمالی نوبندگانی ادامه داد:برای مقابله با مشکلات اقتصادی باید مردم به دولت کمک کنند تا با همکاری و هم افزایی از این وضعیت عبور کرد و نباید در این وضعیت که آمریکایی ها اتاق جنگ اقتصادی علیه ایران تشکیل داده اند، تفرقه بین مسئولان ومردم بوجود آید یا به دنبال مقصر گشت.

با اخذ سود 30 درصدی بخش تولید متحول نمی شود

وی افزود:آمریکایی ها در روز 13 آبان می خواهند دور جدید تحریم ها را آغاز کنند و با این کار پیام دارند این در حالی است که با اتحاد و اتخاذ تدابیر می توان به مقابله با تحریم ها رفت.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود:از گذشته دولت ها و بانک ها به تولید اهمیت چندانی نمی دهند بنابراین رویکرد مذکور باید اصلاح شود چرا که بطور مثال با اخذ سود 30 درصدی بخش تولید متحول نمی شود.

برچسب ها: نوبندگانی ، تحریم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار