رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز از برگزاری مراسم‌های عزاداری دهه دوم محرم توسط هیئات مذهبی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴ 23 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: حجت‌الاسلام امیر جنگجو، رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز امروز، اول مهرماه گفت: طبق یك سنت دیرینه مراسم سوگواری دهه دوم محرم توسط هیئات مذهبی این شهرستان برگزار خواهد شد.
وی با تأكید بر اهمیت توجه به فرهنگ عاشورا افزود: فرهنگ عاشورا و مکتب امام حسین(ع) برای همه ما درس‌های تاریخی و فراموش نشده‌ای دارد که باید با احصای دقیق این پیام‌ها مسیر درست و واقع‌بینانه را برگزینیم.
جنگجو بیان كرد: واقعه عاشورا و کربلا مختص زمان خاصی نیست و این وظیفه روحانیان، روشنفکران و هیئات مذهبی است که در تبیین معارف عاشورا،‌ عبرت‌ها، درس‌ها، پیام‌ها و اهداف قیام امام حسین(ع)‌ و معرفی چهره واقعی یزیدیان زمان تلاش کنند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی‌ریز با بیان اینکه قیام سیدالشهدا(ع) قیام الهی و مبتنی بر آزادگی و خصلت پاک انسانی بود، افزود: قیام‌های زیادی در دنیا اتفاق افتاده که کمتر از یک قرن به فراموشی سپرده شده اما قیام امام حسین(ع) در طول تاریخ ماندگار و روز به روز پر رنگ‌تر می‌شود.
وی با یادآوری اینكه خاندان پاک امام حسین(ع) اسیر شدند تا آخرین رسالت این شهادت رابه گوش مردم برسانند، گفت: پیشوایان معصوم ما همواره به واقعه کربلا و به زنده داشتن آن عنایتى خاص داشتند. غیراز اینکه خود به زیارت مرقدش می‌شتافتند و عزایش را بر پا می‌داشتند در فضیلت عزادارى و محزون بودن براى آن بزرگوار گفتارهاى متعددى ایراد فرموده‌اند.

برچسب ها: عزاداری ، نی ریز ، نی ریز ، محرم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار