سعید محمودی با اشاره به اینکه بارسنگین حافظت از طبیعت به ویژه زیستگاه‌های جانوران و حیوانات در حال انقراض برعهده محیط‌بانان قرارگرفته‌است، اظهار داشت: برای مقابله با متخلفان و متجاوزان به طبعیت و محیط‌زیست، باید محیط‌بانان از وضعیت رفاهی، معیشتی و نیز تجهیزات و امکانات کافی برای برخورد و مقابله با متخلفان و متعرضان به عرصه‌های محیط‌زیستی برخوردار شوند.
کد خبر: ۶۵۸۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰ 23 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: وی خاطرنشان کرد: محیط‌بانان در شرایط سخت بحران کم‌آبی وکاهش تولید مراتع در زیستگاه‌ها، با آبرسانی به موقع آبشخور‌ها در حفظ و نگهداری از گونه‌های منحصر به‌فرد گام‌های اساسی برداشته‌اند.

مدیرکل محیط‌زیست فارس تصریح کرد: تصویربرداری از زادآوری گونه افعی شاخدار در منطقه شکار ممنوع شهرستان لامرد با داشتن 4 گونه مار سمی شامل جعفری، کبرا سیاه، گرزه مار و افعی شاخدار از جمله فعالیت‌های محیط بانان در این شهرستان است.

محمودی بیان داشت: دستگیری 6 متخلف، کشف و ضبط 4 قبضه اسلحه، سایر ادوات شکار و نیز لاشه 8 قطعه کبک و تیهو، از جمله فعالیت‌های ماموران یگان حافظت محیط زیست در شهرستان لامرد است.

وی اضافه کرد: روز خوب برای محیط‌زیست روزی است که متخلفان چشم طمع به این‌گونه عرصه‌ها نداشته باشند ودراین راستا حمایت از جامعه هدف باید موردتوجه مسؤولان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار