نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز: شایسته ترین افراد در برخی جریان‌های سیاسی حذف می‌شوند و شایستگان باید نظاره‌گر فعالیت افراد نالایق باشد و این موضوع جامعه ما را به عقب می‌برد. ک
کد خبر: ۶۵۹۲۲۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت‌الله لطف‌الله دژکام در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که با حضور استادان بسیجی در دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: مشکلات امروز حاصل در خود فرو ماندگی است، ما باید از خود مهاجرت کنیم و اگر اینگونه درگیر معضل شده ایم و احساس می‌کنیم نمی‌توانیم هیچ تغییری ایجاد کنیم، از همین روست.
وی ادامه داد: جامعه ما نیازمند رها شدن و مهاجرت از اتاق و میز و تریبون است.
دژکام تاکید کرد: اگر از خود مهاجرت می‌کردیم، یک مساله اقتصادی که قابل کنترل بود، از دست همه بیرون نمی‌رفت.
وی با بیان اینکه تلاش برای حفظ میز به ضرر یک ملت منتهی می‌شود، اظهار داشت: درمقابل چنین اتفاقی برخی خم به ابرو نمی‌آورند و در غیر این صورت، می‌توانستیم با این مسائل دست و پنجه نرم کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: ما در خودخواهی و خودپرستی گرفتار شده ایم و عده ای از خودشان بیرون نمی آیند؛ درحالیکه مردم اگر احساس کنند کسی از خود بیرون آمده، همراهی می‌کنند و هنوز حاضرند کشته شوند، همانگونه که در شهر شیراز 800 جوان داوطلب دفاع از حرم وجود دارد.
امام جمعه شیراز گفت: در دوران دفاع مقدس حرکتی در ایران شروع شد که دنیا را متوجه خود کرد، عده‌ای بودند که یا از خود گذشته بودند یا دیگری را شریک خود کرده بودند.
دژکام ادامه داد: گاه شایسته ترین افراد در برخی جریان‌های سیاسی حذف می‌شوند و شایستگان باید نظاره‌گر فعالیت افراد نالایق باشد و این موضوع جامعه ما را به عقب می‌برد.
وی بیان کرد: آن که این حکم را صادر می‌کند باید روزی پاسخگو باشد و دانشگاه و استادان آن باید صدای شایسته سالاری را بلند کنند.

** دانشگاه‌ها سردمداران دفاع هستند
رئیس دانشگاه شیراز نیز در این آیین با بیان اینکه دفاع در همه دوران خواهد بود و ربطی به پیش و پس از انقلاب ندارد، گفت: کشور ما همیشه باید در مرحله دفاع باشد؛ زیرا دشمنان شمشیر را از رو کشیده اند و از هر روزنه‌ای در حال ضربه زدن هستند.
حمیدرضا نادگران افزود: اگر کسی در دفاع از نظام شک و شبهه ای دارد باید دیگر رفع شود؛ زیرا ما دشمنان غدار و ظالمی داریم که دشمنیشان همیشگی بوده است.
وی دانشگاه‌ها را سردمداران دفاع خواند و بیان کرد: در اینکه همه باید در دفاع از کشور و نظام کمک کنیم شکی نیست؛ اما دانشگاه باید در این زمینه فعال تر باشد و در این خصوص جز دو سه رشته علمی که شاید مستقیماً با دفاع از کشور ارتباط نداشته باشد، همه رشته ها و گرایش های موجود در دانشگاه می‌توانند در خدمت دفاع باشند.
رئیس دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه پایان نامه های دوره های ارشد و دکتری باید خط و ربطی با مقوله دفاع داشته باشد، خاطرنشان کرد: می‌توان به خوبی فرهنگ دفاع از کشور را در نسل جوان نهادینه کرد و اگر چنین نکردیم و آسیب دیدیم اولین مقصر ما هستیم.
وی ادامه داد: در وضعیت کنونی دشمن برای به زانو در آوردن ما وحدت کلمه دارد و ما هم باید در میان خود وحدت داشته باشیم و وقتی وارد دانشگاه می‌شویم همه استادان باید به نحوی در رفتار و گفتار به دفاع متعهد باشند.
همچنین رئیس بسیج اساتید دانشگاه شیراز نیز در این نشست گفت: استکبار جهانی بعد از انقلاب کلیدی‌ترین سنگر خود را در خاورمیانه از دست داد و از آن زمان برای بازگردان این سنگر در حال تلاش است و مشکلات امروز همه نشانه هایی از تلاش استکبار برای برگرداندن آب رفته به جوی است.
موذنی افزود: دفاع مقدس از این جهت که استکبار را در نیل به اهداف خود ناکام گذاشت، مقطعی بسیار درخشان از تاریخ چند هزار ساله این کشور است که تا ابد بر تارک تاریخ خواهد درخشید.
وی با بیان اینکه دفاع مقدس نمونه ای بارز از غلبه بر مشکلات بزرگ است و همانند تابلویی زیبا و شفاف همواره در مقابل دیدگان ماست، گفت: این دوران سخت می‌تواند به عنوان یک نقشه راه در همه عرصه های کشور مورد توجه قرار گیرد.
هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه سالروز حمله رژیم بعث صدام به خاک ایران آغاز می‌شود و تا ششم مهرماه ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار