مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: تمام بدهی های بیمه سلامت به مراکز درمانی طرف قرارداد با این بیمه در استان آنچه مربوط به سال 97 است پرداخت شده و آنچه به عنوان پرداخت نشده باقیمانده،اسناد در حال رسیدگی است.
کد خبر: ۶۵۹۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۹ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: صابر فرخی، سه شنبه در نشست هم اندیشی با خبرنگاران در شیراز افزود: بدهی مربوط به سال 96 باقیمانده که با توجه به روند پرداخت بدهی ها، پیش بینی می کنیم که تا پایان امسال علاوه بر پرداخت این بدهی، تمام وجوه مربوط به سال 97 را نیز پرداخت کرده باشیم.
وی با اشاره به اقدام برخی بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی استان فارس در لغو یک طرفه قرارداد خود با بیمه سلامت ادامه داد: اینکه مدیران این مراکز زمان دریافت مطالبات خود از بیمه سلامت را چیزی غیر از آنچه هست مطرح می کنند اقدام اخلاقی و درستی نیست که این کار یا به بی اطلاعی آنها از سیستم مالی مجموعه تحت مدیریتشان است و یا این آمار اشتباه را با علم و آگاهی مطرح می کنند.
او اظهار کرد: در چنین شرایطی که کشور با برخی مشکلات اقتصادی مواجه است، لغو یک طرفه قرارداد اقدام پسندیده ای نبود و جز سرگردان کردن مردم و لطمه به آنها نتیجه دیگری نخواهد داشت و انتظار داشتیم مدیران این مجموعه ها در مواجهه با این مساله صبر بیشتری پیشه می کردند.
فرخی اظهار داشت: بیمه سلامت به رغم لغو یک طرفه قرارداد از سوی این مراکز همچنان به تعهدات خود پایبند است و حتی بدهی های خود را نیز پرداخت کرده است.
مدیر کل بیمه سلامت استان فارس افزود: برای رفع مشکلات مردم در این زمینه، با راه اندازی میز خدمت در بیمه سلامت پرونده های مربوط به پرداخت های بیمه شدگان به مراکز درمانی خصوصی را به سرعت رسیدگی می کنیم.
وی اضافه کرد: بیمه شدگان بیمه سلامت که به مراکز درمانی خصوصی مراجعه کرده اند اسناد پرداخت های خود را ارائه دهند تا پس از بررسی نسبت به پرداخت آن اقدام شود.
او گفت: 72 درصد مراودات بیمه سلامت با مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی است و مابقی با مراکز بخش خصوصی و خیریه است.
فرخی ادامه داد: هم اینک سه هزار و 550 مرکز درمانی در استان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند که مطالبات آنها به شکل 70 درصد در زمان دریافت اسناد و 30 درصد باقیمانده پس از بررسی اسناد که حدود 45 روز طول می کشد پرداخت می شود.
وی گفت: در استان فارس بیش از 2 میلیون و 800 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند که یک میلیون و 800 هزار نفر بیمه شدگان صندوق اول یعنی عشایر، روستاییان و جمعیت شهرهای زیر 20 هزار نفر، 630 هزار نفر بیمه شدگان صندوق دوم یا بیمه همگانی، 300 هزار نفر بیمه شدگان صندوق کارکنان دولت (خدمات درمانی) و حدود 100 هزار نفر نیز بیمه شدگان صندوق سایر اقشار (از جمله طلاب، دانشجویان و اتباع بیگانه) هستند.
او افزود: 90 درصد بیمه شدگان ما در استان به شکل رایگان بیمه هستند و هیچ وجهی به عنوان حق بیمه پرداخت نمی کنند و حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود.
هفته گذشته برخی مدیران بیمارستان ها و مراکز درمانی خصوصی اعلام کردند که به علت عدم پرداخت مطالباتشان از سوی بیمه سلامت از پذیرش بیماران با دفترچه این بیمه معذور هستند.

برچسب ها: بیمه ، بیمه سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار