رئیس بیمارستان فرهمندفر:ما از روی شکم‌سیری نمی‌خواهیم پول نقد از مردم بگیریم، بلکه می‌خواهیم دست کسانی که به دنبال تعطیلی بیمارستان‌ها هستند را قطع کنیم، گفت: وقتی دفترچه بیمه بیماران را نپذیریم تعداد مراجعه کمتر می‌شود که این به ضرر بیمارستان است، ما برای اینکه بیمارستان تعطیل نشود فعلاً پول نقد از بیمار می‌گیریم تا بتوانیم حقوق و تجهیزات پزشکی را هم مدیریت کنیم و با این کار داریم به دولت و نظام خدمت می‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۹۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:ابراهیم حیاتی با بیان اینکه طی چند ماه گذشته دست‌های پشت پرده به دنبال تعطیلی مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی بودند، اظهار داشت: 15 الی 16 بیمارستان خصوصی شیراز نقدینگی ندارند و بیمه‌ها هم مطالبات آن‌ها را پرداخت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: با این شرایط بیمارستان‌های خصوصی دو راه دارند؛ یا تعطیل کنند و هزاران بیمار از خدمات محروم شوند یا دفترچه‌های بیمه را پذیرش نکنند.

رئیس بیمارستان فرهمندفر افزود: با کاهش خدمات‌دهی یا تعطیلی بیمارستان‌های خصوصی، بیمارستان‌های دولتی به‌هیچ‌وجه ظرفیت پذیرش این حجم از بیماران را نخواهند داشت.

حیاتی با بیان اینکه ما از روی شکم‌سیری نمی‌خواهیم پول نقد از مردم بگیریم، بلکه می‌خواهیم دست کسانی که به دنبال تعطیلی بیمارستان‌ها هستند را قطع کنیم، گفت: وقتی دفترچه بیمه بیماران را نپذیریم تعداد مراجعه کمتر می‌شود که این به ضرر بیمارستان است، ما برای اینکه بیمارستان تعطیل نشود فعلاً پول نقد از بیمار می‌گیریم تا بتوانیم حقوق و تجهیزات پزشکی را هم مدیریت کنیم و با این کار داریم به دولت و نظام خدمت می‌کنیم.

وی تصریح کرد: بیمه‌ها مطالبات 16 ماه بیمارستان‌های خصوصی شیراز را پرداخت نکردند و هیچ تضمینی هم وجود ندارد که در آینده پرداخت کنند، ما فعلاً با گرفتن پول نقد از بیماران، بیمارستان را سرپا نگه داشتیم.

رئیس بیمارستان فرهمندفر تأکید کرد: اگر تسهیلاتی ایجاد شود و مطالبات ما نیز به‌روز پرداخت شود مجدد دفترچه بیمه سلامت و تأمین اجتماعی را پذیرش می‌کنیم.

حیاتی با اشاره به اینکه تجهیزات و داروهای خریداری‌شده برای 2 ماه آینده ذخیره‌ شده است، اما بعدازآن با شرایط فعلی با مشکل روبرو خواهیم شد، ابراز داشت: شرایط فرق کرده، اگر ما زمانی می‌توانستیم دارو و تجهیزات را قسطی خریداری کنیم، حالا همه‌چیز نقدی شده است؛ دولت به ما وام یا کالای موردنیاز را نمی‌دهد و ما فقط با شرکت‌های خصوصی ارتباط داریم.

 بیمارستان‌های خصوصی شیراز بدلیل مطالبات سنگین از بیمه تأمین‌ اجتماعی و بیمه سلامت، طی اقدامی هماهنگ از سوم شهریورماه هیچ بیماری را با دفترچه بیمه پذیرش نمی‌کنند و این موضوع سبب بروز مشکلات متعدد و دلخوری شدید مردم شده است.

برچسب ها: بیمارستان ، خصوصی ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار