معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: انجام سنجش سلامت جسمانی بیش از ۹۰۰ دانشجوی جدید این دانشگاه در سالن غدیر دانشکده توانبخشی انجام شد.
کد خبر: ۶۵۹۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه گفت: با توجه به جوان بودن ساختار جمعیتی کشورمان که حدود ۲۴ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است و از آنجا که بسیاری از دانشجویان در این گروه سنی قرار دارند، تامین، حفط و ارتقای سلامت این قشر از جامعه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

همتی بیان کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید و همزمان با نام نویسی دانشجویان نو ورود، با همکاری مشترک معاونت‌های فرهنگی دانشجویی، آموزشی و درمان دانشگاه، سنجش سلامت جسمانی دانشجویان طبق سامانه یکپارچه بهداشت «سیب» انجام شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: در این طرح خدمات سطح اول غیر پزشک و پزشک شامل ارزیابی و مراقبت تغذیه ای، قلبی و عروقی، ابتلا به فشار خون بالا، اختلالات ژنتیکی، اختلال مصرف مواد، مصرف دخانیات، سلامت روانی، اجتماعی و بیماری‌های عفونی به دانشجویان ارائه و اطلاعات به دست آمده در پرونده الکترونیکی سامانه سیب ثبت شد.

وی گفت: در صورت نیاز به انجام آزمایش‌های پاراکلینیکی تشخیصی و پیگیری مراقبت‌های درمانی، دانشجو به مرکز طبی دانشجویان و درمانگاه‌های تخصصی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارجاع و پیگیری ادامه روند درمانی تا رفع بیماری و اختلال از سوی پزشک و مراقب سلامت مراکز خدمات جامع سلامت معاونت بهداشت انجام می‌شود.

همتی تصریح کرد: در راستای پیگیری مراقبت‌های بعدی دانشجویان و انجام مراقبت‌های دانشجویان به جا مانده از معاینه در زمان نام نویسی، تعدادی از مراکز خدمات جامع سلامت از زیر مجموعه معاونت بهداشت برای ارائه خدمات تا پایان دوره تحصیلی دانشجویان، مشخص شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: انجام سنجش سلامت جسمانی بیش از ۹۰۰ دانشجوی جدید دانشگاه علوم پزشکی شیراز با همکاری مراکز بهداشت شهرستان شیراز در سالن غدیر دانشکده توانبخشی انجام شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار