معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس از مجهز شدن تمام شهرستان‌های استان به صندوق حمایت از کشاورزی تا 3 سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۶۵۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲ 25 September 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: جعفر صبوری‌پور بعدازظهر امروز در مجمع عمومی موسس شرکت صندوق حمایت از بخش کشاورزی شهرستان جهرم اظهار داشت: صندوق حمایت از بخش کشاورزی یکی از راهکارهایی است که با مشارکت دولت و بهره‌برداران بخش کشاورزی برای افزایش سرمایه در بخش این بخش اتفاق می افتد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس به نقش مهم دانش در کشاورزی اشاره کرد و گفت: با دانش و اقتصادهای دانش‌بنیان می‌توان به بخش خصوصی که از ناپایداری و ریسک بالایی برخورد دارد است کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه دانش، تکنولوژی و سرمایه سه ضلع مهم تولید پایدار در بخش خصوصی است، بیان کرد: نقش سرمایه در این سه ضلع از اهمیت بیشتری برخوردار است چرا که کشاورز با سرمایه می‌تواند کسی که دانش خوبی دارد را جذب و تکنولوژی خوبی را تهیه کند.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به تخصیص 40 درصدی از صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی، گفت: قرار است تا 3 سال آینده در تمام شهرستان‌های استان صندوق حمایت از کشاورزی داشته باشیم.

صبوری‌پور ادامه داد: امسال 19 صندوق در استان فعال می‌شود، ادامه داد: اکنون سرمایه صندوق حمایت از کشاورزی 53 میلیارد تومان بوده که این سرمایه باید تا پایان سال به 100 میلیارد تومان برسد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: بر اساس دستور و مصوبه هیات دولت صندوق حمایت از کشاورزی شروع به فعالیت کرده و نقش حمایتی برای کشاورزان دارد.

علیرضا صحرائیان شروع این صندوق را در جهرم یک اتفاق خوب خواند و بیان داشت: برای این صندوق که به عنوان ششمین صندوق استان فارس آغاز به کار کرده یک میلیارد تومان توسط دولت اختصاص پیدا کرده است.

وی تاکید کرد: بخش عظیمی از درآمد و زندگی مردم جهرم و اشتغال‌های موجود عمدتاً وابسته به کشاورزی بوده و باید این صندوق که نقش حمایتی دارد از این بخش حمایت کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار