سرمایه گذاری بر روی سلامت دانش آموزان به عنوان یکی از مهم‌ترین مداخلات نظام‌های سلامت مطرح است.
کد خبر: ۶۵۹۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 26 September 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: مژگان غفاری مسوول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب، گفت: آغاز سال تحصیلی و رفتن به مدرسه، نیازمند آمادگی در زمینه‌های روانی، عاطفی، اجتماعی و ذهنی برای والدین و کودکان است.

وی افزود: مهم‌ترین بحث درباره کاهش اختلالات بدنی در دانش آموزان، استفاده از کیف یا کوله استاندارد است و افتادگی شانه‌ها و انحراف ستون فقرات از عوارض استفاده از کیف نامناسب در میان دانش آموزان محسوب می‌شود.

غفاری ادامه داد: انتخاب کوله باید متناسب با جثه کودک باشد و همچنین وسایل کیف را باید طوری چید که کتاب‌های سنگین‌تر نزدیک بدن باشند و از گذاشتن وسایل غیرضروری خودداری کرد.

تغذیه دانش آموزان
غفاری با تاکید بر اهمیت بالای وعده صبحانه، گفت: نخوردن صبحانه و گرسنگی در ساعات کلاس درس موجب افت قند خون شده و عملکرد مغز را مختل می‌کند که اثرات منفی در یادگیری دانش آموز دارد.

او ادامه داد: کودکان در مدرسه، علاوه بر سه وعده غذایی اصلی به دو میان وعده در صبح و عصر هم نیاز دارند و میان وعده‌ها باید از یک یا چند گروه غذایی شامل میوه‌های خشک نظیر انجیر خشک، توت خشک؛ انواع مغز‌ها شامل بادام، پسته، گردو، فندق و برگه زردآلو و انواع میوه‌ها تشکیل شده باشد.

مسوول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب یادآور شد: اهمیت ندادن به صبحانه قدرت خلاقیت و ابتکار را در دانش آموز کاهش می‌دهد و اغلب این گونه افراد در دروسی مثل ریاضی کارایی کمتری دارند.

پیشگیری از پدیکلوزیس (شپش) در مدارس
غفاری گفت: شپش سر، یک انگل خارجی است و ابتلا به آن در سنین مدرسه شایع است، بنابراین آگاهی از نشانه‌های این بیماری در مدارس گامی مثبت برای کنترل بیماری محسوب می‌شود.

او با بیان اینکه شپش یک حشره ریز به اندازه دانه کنجد است و محل زندگی آن بین مو‌های سر انسان است، گفت: این حشره از خون پوست سر تغذیه می‌کند و به دانش آموزان توصیه می‌شود به هیچ عنوان وسایل شخصی خود را مثل، کلاه، شال گردن و شانه را با دیگر دانش آموزان به اشتراک نگذارند.

مسوول واحد سلامت جوانان، نوجوانان و مدارس مرکز بهداشت شهدای انقلاب از خانواده‌ها نیز خواست تا برای اطمینان، هر سه یا چهار روز مو‌های فرزندان را بررسی کرده و در صورت وجود شپش جهت درمان و جلوگیری از انتقال آن اقدام کنند.

برچسب ها: سال تحصیلی ، سلامت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار