نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود:خودرو چه در داخل تولید شود و یا از خارج وارد گردد، در خدمات پس از فروش و ایمنی قانون مشخصی نداریم.
کد خبر: ۶۶۰۰۰۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 26 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایلنا:بهرام پارسایی  درباره وجود عدم نظارت درست در پیش فروش خودرو در کشور گفت: خودرو چه در داخل تولید شود و یا از خارج وارد گردد، در خدمات پس از فروش و ایمنی قانون مشخصی نداریم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بخش نامه‌ها و نیم‌چه قوانینی که تصویب شده تمام قد برای حمایت از خودرو سازان بوده است بدون این که راهکاری برای پاسخگو بودن‌شان در نظر گرفته باشد.

وی ادامه داد: عدم وجود نظارت دقیق باعث شده بازار خودروسازی که در انحصار تولید کنندگان داخلی است به یک سمت و سویی برود که خودرو را به آن میزانی که متقاضی دارد عرضه نکنند که همین امر باعث تورم می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی‌کنند، بسیاری از افراد به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند باید سال گذشته خودروشان را تحویل می‌گرفتند اما هنوز به دست‌شان نرسیده و یا عده‌ای دیگر اعلام می‌کنند در خدمات پس از فروش مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.

وی درخصوص خرید وسیع پیش فروش خودرو پراید از سوی مردم آن هم در وضعیت کنونی اقتصادی کشور گفت: نگرانی مردم از این است که تحریم ها شروع شود و دسترسی‌شان به خودروها کم شود.

وی تاکید کرد: هیچ خودرو ما صد در صد داخلی نیست و ما وابستگی کامل به خارج داریم و بیشترشان مونتاژ است ؛ همین خودرو پراید ۲۰ درصدش وارداتی است.

پارسایی تاکید کرد: عدم توان پاسخگویی خودروسازان ما به میزان تقاضا است و انحصاری که در بازار خودرو سازی داخلی به وجود آمده است باعث مشکلاتی شده است.

وی ادامه داد: اگر این انحصار نبود و واردات هم آزاد بود و این فضای انحصاری می‌شکست و قطعا شاهد چنین تقاضای نبودیم.

وی با اشاره به طرح یک فوریتی ساماندهی بازار خودرو به مدت ۶ ماه گفت: امیدوارم رأیی که نمایندگان به عدم مسکوت ماندش داده‌اند و فرصت یک ماهه‌ای که به کمیسون صنایع و معادن داده شده به نتیجه برسد و ما شاهد سامان دهی بازار خودرو باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار