حدود ۴۱ و نیم درصد مرگ‌ها در استان فارس ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی است.
کد خبر: ۶۶۱۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 30 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:کارشناس قلب و عروق معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: میزان مرگ ناشی از سکته‌های قلبی ۴۶ و ۱۱ صدم در صد هزار نفر جمعیت و سکته‌های مغزی ۳۲ و ۱۵ صدم در صد هزار نفر جمعیت ۳۰ تا ۷۰ سال جامعه استان فارس گزارش شده است.

سارا جوادپور، بیماری‌های قلبی عروقی را شایع‌ترین بیماری غیرواگیر در جهان و نخستین علت در دنیا معرفی کرد که در حال حاضر، عامل مرگ ۱۷ و نیم میلیون نفر در سال است و پیش بینی می‌شود که تا ۱۵ سال آینده این تعداد به ۲۳ میلیون نفر برسد.
این کارشناس سلامت، با ابراز امیدواری نسبت به اثربخشی ۸۰ درصدی از ابتلا به این بیماری‌ها با اصلاح شیوه زندگی از جمله رژیم غذایی کم چرب و کم نمک، تحرک بدنی مناسب، پرهیز از دخانیات و مراقبت‌های دوره ای، انتخاب شعار «هم پیمان برای سلامت قلب» را تلاشی در راستای دستیابی به این هدف اعلام کرد.
وی، سنجش سالانه فشارخون، چربی خون، قند خون و تعیین میزان خطر ۱۰ ساله حوادث قلبی عروقی با مراجعه به پزشک خانواده و مراقب سلامت را موجب تشخیص زودهنگام عوارض جبران ناپذیر آن مانند سکته قلبی، سکته مغزی، نارسایی قلبی و سایر بیماری‌ها دانست و از مردم استان فارس خواست تا در این زمینه اقدام کرده و حافظ سلامت خود باشند.

برچسب ها: بیماری ، قلب ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار