عضو فراکسیون ورزش مجلس:اکثر باشگاه‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به نوعی از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، ادامه داد: حتی آنها هم که صددرصد خصوصی است، شاهد هستیم که روسای ادارات تربیت بدنی و ورزش وجوانان استان‌ها به دنبال جذب کمک و استفاده از روش‌های غیررسمی برای تامین مالی این قبیل باشگاه‌ها هستند.
کد خبر: ۶۶۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰ 06 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی درباره ضرورت تدوین نظام جامع باشگاه‌داری گفت: امروزه فوتبال صرف یک بازی تنها نیست بلکه علم، صنعت و اقتصاد و در زمینه‌های مختلف موثر است و حتی در مسائل اجتماعی نقش دارد و به همین دلیل روز به روز استانداردهایی که از طرف فیفا و AFC به باشگاه‌ها و فدراسیون‌های فوتبال ابلاغ می‌شود، قانونمندتر و با دقت بیشتری پیگیری می‌شود.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی افزود: اکثر باشگاه‌ها در کشور ما باشگاه به معنای واقعی کلمه نیستند بلکه فقط تیم فوتبال هستند زیرا زیرساخت‌های قانونی و نرم‌افزاری که باید برای یک باشگاه وجود داشته باشد، ندارند.

باشگاه‌ها مستقیم یا غیرمستقیم از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند

وی با بیان اینکه اکثر باشگاه‌ها به طور مستقیم یا غیرمستقیم به نوعی از بودجه دولتی ارتزاق می‌کنند، ادامه داد: حتی آنها هم که صددرصد خصوصی است، شاهد هستیم که روسای ادارات تربیت بدنی و ورزش وجوانان استان‌ها به دنبال جذب کمک و استفاده از روش‌های غیررسمی برای تامین مالی این قبیل باشگاه‌ها هستند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه این باشگاه‌ها ردیف بودجه ندارند؛ بیان کرد: اما به عنوان مثال برخی کارخانجات پول‌هایی برای ورزش همگانی دارند ولی آن را در ورزش حرفه‌ای هزینه می‌کنند و بازیکنان میلیاردی می‌خرند.

دائما فرافکنی مدیران باشگاه‌ها به خصوص تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره بدهی‌ها و اعتبارات وجود دارد
وی چینش هیئت مدیره، غیر انتخاباتی بودن آن و انتصاب سیاسی و جناحی مدیرعامل باشگاه‌ها از جمله مضرات این مدل باشگاه‌داری عنوان و اضافه کرد: در چنین فضایی، هوادار مشخص نیست و او حق انتخاب ندارد؛ مدیران نیز افرادی هستند که از بیت‌المال پول خرج می‌کنند تا برجسته و دیده شوند و کارهای موسمی انجام می‌دهند و گاه هم شبانه از کار برکنار می‌شوند.

جمالی نوبندگانی با بیان اینکه مدیرعامل در این مدل باشگاه‌‌داری، نه از فرد قبلی چیزی تحویل گرفته و نه ترازنامه به او نشان دادند و نه خود او به نفر بعدی گزارش کار می‌دهد، گفت: دائما فرافکنی مدیران باشگاه‌ها به خصوص تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره بدهی‌ها و اعتبارات وجود دارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس که معتقد است هیچ دولتی دوست نداشت که استقلال و پرسپولس را از زیرمجموعه خود خارج کند، افزود: مهمترین نمود نظام جامع باشگاه‌داری، استقلال و پرسپولیس است؛ اگر دست‌های سیاسی و مافیای پشت پرده اجازه دهد، لایحه نظام جامع باشگاه‌داری بهترین فرصت برای رها کردن دولت‌ها از باشگاه‌داری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار