رئیس سازمان بازرسی منطقه ۳ کشور گفت: عملکرد اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس تحت نظارت این سازمان قرار خواهد گرفت و در صورت وقوع هر نوع تخلف، قاطعانه برخورد می‌شود.
کد خبر: ۶۶۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱ 07 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:قاضی کاظم اکرمی اظهار داشت: سازمان بازرسی با استقرار نیروهای خود در اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس، عملکرد این اداره در ۳ سال‌ اخیر را مورد بازرسی قرار خواهد داد.

وی در مورد زمان بازرسی از اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس گفت: مأموران بازرسی از یکم آبان‌ماه ۹۷ با استقرار در اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس کار خود را شروع می‌کنند.
رئیس سازمان بازرسی منطقه ۳ کشور همچنین گفت: پیش‌بینی ما این است که بازرسی از اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس تا ۳۰ دی‌ماه ۹۷ به اتمام برسد.
این مقام مسئول درباره محورهای مورد بازرسی اظهار داشت: ۵ محور در این بازه زمانی مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار خواهد گرفت که بدلیل ملاحظاتی از رسانه‌ای کردن آن معذور هستیم، اما موضوع چگونگی انتصاب مدیرکل بیمه سلامت فارس یکی از این محورها خواهد بود که از هم‌‌اکنون نیز بررسی‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

یادآور می‌شود بازرسی از اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس در حالی صورت می‌گیرد که بنا به گفته رؤسای چندین بیمارستان خصوصی و خیریه‌ای شیراز، بدهکاری سنگین سازمان‌های بیمه‌گر به این بیمارستان‌ها موجب شده تا دفترچه بیماران مورد پذیرش قرار نگیرد.
اعتصاب بیمارستان‌های شیراز در نپذیرفتن دفترچه بیمارانی که دارای بیمه تأمین اجتماعی و سلامت هستند، وارد چهل و دومین روز خود شده و با فراگیر شدن موضوع، سازمان بازرسی استان فارس نیز برای شفاف‌سازی اصل مشکل، به قضیه ورود پیدا کرده است.
در همین راستا و پس از رسانه‌ای شدن موضوع، روز گذشته نیز هیأتی بلندپایه از بیمه سلامت کشور برای بررسی وضعیت و مشکل مطالبات بیمارستان‌ها از اداره‌کل بیمه سلامت استان فارس، به شیراز آمدند، اما از چند و چون قضیه هنوز اطلاعی در دست نیست.

*بازنده اصلی مردم هستند
ذکر این نکته ضروری است، صرف نظر از اینکه مشکل سازمان‌های بیمه‌گر و بیمارستان‌ها در نپذیرفتن دفترچه بیماران چیست، امروز مردم استان فارس به ویژه اقشار ضعیفی که حق بیمه خود را ماه به ماه پرداخت می‌کنند، در این ماجرا و اعتصاب بیمارستان‌ها بازنده اصلی هستند؛ چراکه حق بیمه را به موقع پرداخت کرده اما بیمارستان‌ها به آنها خدمات نمی‌دهند.
امید است با ورود سازمان بازرسی به ماجرا و بررسی‌های موشکافانه این سازمان از اداره‌کل بیمه سلامت استان، هرچه زودتر مشکل مردم و بیمارستان‌ها حل‌وفصل شود که نگاه تیزبین و کارشناسانه مأموران سازمان بازرسی در این پرونده، بسیار اثرگذار و راهگشا خواهد بود.

برچسب ها: بیمه ، بدهی ، بیمارستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار