مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد بر اجرای طرح‌های فرهنگی متنوع و مطالعه‌محور در کتابخانه‌های عمومی استان تأکید کرد.
کد خبر: ۶۶۴۹۸۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 08 October 2018

«رقیه دوست فاطمی‌ها» در سومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان که در کتابخانه دکتر جوادی یزد برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های همکاران ستادی و کتابدار خود در شش‌ماهه نخست سالجاری، گفت: در نیمه نخست سال جاری با تلاش ویژه همه همکاران در رده‌های مختلف، برنامه‌های پرحجم و متعددی نظیر هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کلاس‌های طرح اوقات فراغت تابستانی و ویژه‌برنامه‌های هفته دفاع مقدس به نحو شایسته‌‌ای برگزار شد .

وی تصریح کرد: اجرای باشکوه و مطلوب اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در یزد و استقبال مردم فرهنگ‌دوست استان از این برنامه، نمونه‌ای از موفقیت طرح‌ها و برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان در طول شش‌ماهه نخست سال جاری است .

دوست فاطمی‌ها به گوشه‌ای از برنامه‌های اداره متبوع خود در نیمه دوم سال نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که برنامه‌های فرهنگی شش‌ماهه دوم سال نظیر ویژه‌ برنامه‌های هفته کتاب، دهه مبارک فجر و اجرای طرح کتابخانه‌گردی به مناسبت سالروز تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، به صورت مطلوب و جدی در همه کتابخانه‌ها اجرا شود .

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد همچنین خواستار تلاش همه همکاران خود برای اجرای موفق برنامه‌های مرتبط با طرح «پایتخت کتاب ایران» با توجه به نامزد شدن شهر یزد در این طرح ملی شد .

تعامل با سایر نهادهای فرهنگی استان به ویژه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد برای اجرای طرح‌های «روستاهای دوستدار کتاب» و «مروجان کتاب و کتابخوانی»، از دیگر نکاتی بود که دوست فاطمی‌ها بر آنها تأکید کرد .

«سیدخلف حوتی‌نژاد» معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز به عنوان میهمان این نشست با قدردانی از مدیرکل و کارکنان کتابخانه‌های عمومی استان یزد به دلیل مشارکت در برنامه‌های فرهنگی و کتاب‌محور استان نظیر «پایتخت کتاب ایران»، «روستاهای دوستدار کتاب» و «مروجان کتاب و کتابخوانی»، به تشریح بخشی‌ از طرح‌های مطالعه‌محور در استان پرداخت .

وی با بیان این که بخشی از توسعه فرهنگی جامعه در بستر مشارکت‌های مردمی شکل می‌گیرد، گفت: تا زمانی که ظرفیت‌های مردمی به کمک دستگاه‌‌ها و نهادهای دولتی نیاید، نمی‌توان انتظار داشت که بسیاری از طرح‌های فرهنگی در جامعه به نتیجه برسد .

حوتی‌نژاد طرح «پایتخت کتاب ایران» را طرحی در راستای ترویج کتابخوانی و درگیر کردن نهادهای شهری برای برجسته‌کردن کتاب در شهرهای کشور عنوان کرد و از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از طرح‌های خلاقانه در این خصوص خبر داد .

معاون اداره ارشاد استان در خصوص انتخاب سالانه روستاها و عشایر دوستدار کتاب نیز گفت: در راستای اجرای عدالت فرهنگی، طرح انتخاب «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» به منظور حمایت از روستاها و مناطق دورافتاده کشور که در ترویج کتاب و مطالعه پیشگام هستند، در سال‌های اخیر به اجرا درآمده است و خوشبختانه در سه سال گذشته چندین روستای استان یزد نیز موفق به کسب این عنوان شده‌اند .

وی طرح «مروجان کتاب و کتابخوانی» را نیز برنامه‌ای در راستای شناسایی افرادی که به صورت گمنام برای ترویج کتابخوانی در جامعه تلاش می‌کنند، دانست و بیان کرد: در قالب این طرح، ساده‌ترین ایده‌ها تا بزرگ‌های طرح‌های پژوهشی که به معرفی کتاب کمک می‌کنند، معرفی و حمایت می‌شوند تا به عنوان الگویی برای کتابخوانی در جامعه ترویج شوند .

«حامد عطارها» معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان و «علی ملاعباسی» رییس اداری مالی این اداره کل به تشریح دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های امور کتابخانه‌ها، اداری و مالی پرداختند و خواستار اجرای دقیق این آیین‌نامه‌ها در همه سطوح اداری شدند .

رئیس اداره همکاری‌ها، مسئول امور اداری و کارشناسان فرهنگی، حراست، امور کتابخانه‌ها، مشارکت‌ها، فناوری اطلاعات و روابط عمومی نیز به بیان نکات تخصصی حوزه کاری خود پرداختند و به سئوالات همکاران خود در این حوزه‌ها پاسخ دادند .

رؤسای ادارات شهرستان‌های ابرکوه، یزد، بافق، تفت و خاتم نیز در بخش پایانی این جلسه به بیان مسائل و مشکلات شهرستان‌های متبوع خود پرداختند .

سومین جلسه شورای اداری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در سال جاری با مصوباتی همراه بود که خرید دستگاه‌ بارکدخوان موردنیاز کتابخانه‌ها برای بهبود روند کاری در کتابخانه‌های فاقد این دستگاه‌ها، ثبت دقیق معاملات صورت گرفته در ادارات شهرستان‌ها در سامانه معاملات فصلی دارایی و تکمیل دوربین‌های مداربسته کتابخانه‌ها از محل بودجه‌های تعمیراتی سال جاری، از مصوبات این جلسه بود .

در این جلسه همچنین «فضه ابراهیمی» به عنوان کارشناس مسئول جدید امور کتابخانه‌های اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد معرفی و از تلاش‌های «مهدیه‌السادات حیدری» در دوره تصدی این مسئولیت قدردانی شد .

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار