مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح برنامه‌های بیست و دومین بزرگداشت از حضور مونسان و سه چهره ماندگار خوشنویسی ایران در ویژه برنامه بزرگداشت یادروز حافظ خبر داد.
کد خبر: ۶۶۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳ 08 October 2018

صابر سهرابی، گفت: برنامه‌های یادروز حافظ امسال از هجدهم مهرماه در شیراز آغاز می‌شود و شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و کارگاه‌های تخصصی است.

 

وی گفت: برای یادروز حافظ امسال پیش بینی نمایشگاه خوشنویسی مشتاقان حافظ با حضور استادان امیرخوانی، شیرازی و ملک‌زاده، از چهره‌های ماندگار هنر خوشنویسی ایران، شده است؛ در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی نیز برپا می‌شود.

 

سهرابی که خود از خوشنویسان کشور محسوب می‌شود، از برپایی نشست‌هایی با حضور جمعی از نستعلیق نویسان جنوب ایران اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه مشتاقان حافظ روز جمعه ۲۰ مهر ساعت ۱۷ در نگارخانه وصال برپا می‌شود.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده حاصل تلاش هنرمندان خوشنویس جنوب کشور است که با بهره گیری از اشعار حافظ خلق شده است، گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در شیراز برپا است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه ویژه برنامه‌ی بزرگداشت حافظ شامگاه نوزدهم مهرماه و با حضور مونسان، معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این برنامه در جوار آرامگاه لسان الغیب است.

 

سهرابی نشست‌های علمی را از دیگر برنامه‌های یادروز حافظ عنوان و خاطرنشان کرد: امسال سیزدهمین گردهمآیی بین ‌ المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز در شیراز برگزار خواهد شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس خاطرنشان کرد: این برنامه علمی ادبی، چهارشنبه هجدهم مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد و شامل ۱۶ نشست علمی و کارگاهی است.

 

سهرابی خاطرنشان کرد که آیین پایانی این گردهمایی علمی و ادبی جمعه، بیستم مهرماه راس ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار