مدیربهزیستی شیراز گفت: طرح یک وعده غذای گرم به مدت 9 ماه از سال و هر روز در روستامهدهای استان اجرا می‌شود که در شیراز 2 هزار و 300 کودک را تحت پوشش قرار داده است.
کد خبر: ۶۶۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷ 09 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: کودکان غنچه‌های باغ امید هستند که باید گام به گام به آنها زندگی و مهارت برای زندگی مطلوب را آموخت و این امر جز با ارایه آموزش موثر محقق نمی‌شود.

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با تاکید بر اهمیت جایگاه کودک در سراسر جهان به خبرنگار فارس می‌گوید: کودکان از جایگاه بالایی در تمامی فرهنگ‌ها برخوردارند.

حمید آزرمی ادامه می‌دهد: تداوم نسل بشر به شکل مطلوب با سرمایه‌گذاری مطلوب بر کودکان انجام شدنی است و به ویژه در کشور ما که برای ارزش‌های دینی و ملی هزینه شده است، پایگاهی بهتر از مهدکودک برای انتقال این باورها به نسل جدید وجود ندارد.

وی با تاکید بر اهمیت 6 ساله اول زندگی عنوان می‌کند: پایه اصلی زندگی و شالوده ان در همین 6 سال بنا می‌شود که باید در حوزه تربیت و آموزش در این زمان با جدیت و پیگیری کافی عمل شود.

کاربردی بودن مهدکودک

آزرمی مهدکودک را محلی برای نگهداری از کودکان محدود نمی‌داند و بیان می‌کند: در این مراکز آینده پرور هنجارها و مهارت‌های لازم برای زندگی به طور کاربردی به کودکان آموزش داده می‌شود.

وی معتقد است: خدماتی که بهزیستی در قالب مهد کودک ارایه می‌کند باید به خوبی به جامعه معرفی شود تا اهمیت آموزش در کودکی بیش از پیش مشخص شود و به اثبات برسد.

این مقام مسوول تاکید می‌کند: باید هر سال و هر دوره جامعه را برای توجه همه جانبه به کودک حساس‌تر کرد و سازمان بهزیستی که همواره به پرورش فکری و جسمی کودک توجه دارد بر این آموزش‌ها و مهد کودک‌ها نظارت دارد تا آموزش تسهیل شود.

 

وی تعرفه‌های مهد کودک را نسبت به تورم در جامعه منصفانه می‌داند و می‌گوید: تعرفه‌ها نسبت به سطح خدمات ارایه شده، پایین‌تر است و مدیریت بهزیستی شهرستان شیراز بر 250 مهد کودک در آموزش برنامه‌های آموزشی تدوین شده نظارت دارد.

روستامهد و غذای گرم

مدیر بهزیستی شهرستان شیراز با ابراز رضایت از عملکرد روستا مهدها در استان اظهار می‌کند: این مهدهای کودک در آموزش کودکان در مناطق دورافتاده نقش موثری ایفا کرده است.

آزرمی می‌افزاید: در روستامهدها علاوه بر آموزش در بحث بهداشتی نیز عملکرد خوبی در حوزه شهرستان شیراز حاصل شده است و همکاری بهزیستی و دانشگاه علوم پزشکی در ارایه یک وعده غذای گرم در مهدهای روستایی، عقب ماندگی رشد جسمانی کودکان در روستاها نسبت به کودکان در شهر را به طور کامل برطرف کرده است.

وی اضافه می‌کند: طرح یک وعده غذای گرم به مدت 9 ماه از سال و هر روز در روستامهدهای استان اجرا می‌شود و 2 هزار و 300 کودک را تحت پوشش قرار داده است.

 هفته‌ای برای کودک

آزرمی از افتتاح کارگاه آموزشی کتاب‌خوانی در نخستین روز هفته ملی کودک خبر می‌دهد و اعلام می‌کند: این کارگاه در مهدهای کودک الفبای زندگی و شایستگاه برگزار شده است.

وی ادامه می‌دهد: هدف از برگزاری این کارگاه، فرهنگ‌سازی برای کتابخوانی از سنین پایین است و در مراسم افتتاح این کارگاه، معاون امور بهزیستی فارس، مسئوول امور اجتماعی و مسئوول روابط عمومی بهزیستی شیراز و ... نیز حضور داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار