رئیس مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش یزد:
رئیس اداره مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش یزد با اشاره به اینکه شهریه پیش‌دبستانی‌ها به صورت میانگین ۱۴ درصد افزایش داشته است، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۶۶۵۴۹۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۶ 09 October 2018

عبدالحمید صابری با اشاره به اینکه ۱۸۹ مدرسه غیردولتی در استان یزد وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۰۲ باب مدرسه پسرانه و ۸۷ باب مدرسه دخترانه هستند.

وی عملکرد مدارس غیردولتی را ازنظر آموزشی مناسب دانست و افزود: این مدارس در بُعد پرورشی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ و برنامه های مناسبی را اجرا می کنند.

رئیس اداره مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش یزد بابیان اینکه ۲۸ هزار و ۵۶۸ دانش‌آموز در کل استان یزد در این مدارس مشغول به تحصیل هستند، تصریح کرد: عملکرد مدارس غیردولتی ازنظر آموزشی مناسب بوده و در بُعد پرورشی نیز فعالیت‌های خوبی انجام داده‌ و برنامه های مناسبی را اجرا می کنند.

این مقام مسئول بابیان اینکه تقریباً تعداد دانش‌آموزان این مدارس نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته است، اظهار داشت: ۱۶ هزار و ۳۵۶ نفر در مقطع پیش‌دبستانی، ۱۳ هزار و ۶۳۶ در مدارس حمایتی مشغول به تحصیل هستند.

رئیس اداره مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش یزد تعداد مدارس حمایتی را ۴۹ مدرسه و تعداد مؤسسین آن را ۲۹ نفر اعلام و اذعان داشت: تقریباً نیمی از این مدارس حمایتی هستند.

صابری بیشترین جمعیت دانش آموزان را در حوزه ابتدایی دانست و گفت: به لحاظ توجه بیش‌ازپیش والدین برای تحصیل فرزندانشان و آماده کردن آن‌ها جهت ورود به مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی جمعیت این دانش‌آموزان بیشتر و البته با حذف آزمون ورودی قطعاً شاهد تغییراتی در این زمینه خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در مدارس غیردولتی دانش آموزان اتباع بیگانه تحصیل نمی‌کنند، یادآور شد: شهریه مدارس توسط سامانه تعیین شهریه وزارت متبوع که آیتم‌هایی چون دوره تحصیلی، سطح آموزشی و پرورشی مدرسه یا مرکز، برنامه تحصیلی، فعالیت‌های فوق‌برنامه، فضای فیزیکی و تجهیزات، اجاره‌بها و ارزش ملک، تعداد نیروی انسانی به‌کارگیری شده تعداد ماه‌های پرداختی و تورم را در نظر دارد و با پیشنهاد مؤسس و تائید آن توسط کارشناس منطقه و استان و سپس وزارتخانه به مؤسسین ابلاغ می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌ها و مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش یزد در پایان خاطرنشان کرد: شهریه پیش‌دبستانی‌ها به صورت میانگین ۱۴ درصد و مابقی مدارس بین ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داشته است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار