کد خبر: ۶۶۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 09 October 2018

رئیس عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز با اشاره به 500 پروژه شهرداری شیراز اظهار داشت: از این تعداد 25 پروژه کلان بااعتبار 380 میلیارد تومان در حال انجام است و مابقی پروژه‌های خورد شهرداری شیراز است.

 

وی ادامه داد: در 6 ماهه نخست امسال 30 میلیارد تومان برای انجام 25 پروژه هزینه شده است.

 

شکوهیان از بهره‌برداری دو سطح تقاطع سه سطحی مطهری، امیرکبیر، رحمت در 22 بهمن امسال خبر داد.

 

رئیس عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز افزود: در حال حاضر 12 پروژه راه‌سازی در حال انجام است، معابر نیازمند آسفالت هم انجام می‌شود البته قیمت آسفالت هم دو برابر قیمت بتن شده و با عدم عرضه قیر هم مواجه هستیم.

 

به گفته وی دو کارخانه آسفالت در غرب شیراز با 240 تن ظرفیت در ساعت و شرق شیراز با 120 تن در ساعت نیازمندی‌های شهرداری شیراز را تأمین می‌کنند.

 

شکوهیان با گلایه از برخی سازمان‌های خدمات رسان که با عدم کنترل اقدامات خود موجب تخریب آسفالت‌ها می‌شوند، ابراز داشت: در شهر شیراز 30 میلیارد تومان باید آسفالت انجام شود که تاکنون 11 ونیم میلیارد محقق شده است.

 

این مقام مسؤول گفت: یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در شیراز وجود دارد که یک هزار و 500 هکتار آن را دفاتر تسهیل گری پرونده تشکیل دادند و 20 هزار مترمربع از این اراضی که قابل بازآفرینی است به ادارات و بهزیستی واگذارشده است.

 

شکوهیان خاطرنشان کرد: طرحی توسط سازمان بازآفرینی بافت فرسوده ابلاغ‌شده که شهرداری این اراضی را تملک و برای ساخت‌وساز و ترمیم به مردم واگذار و تخفیف عوارضی نیز بدهد و تاکنون 148 میلیارد ریال نیز تخفیف داده‌شده است.

 

رئیس عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز سیاست جدید شهرداری را شهر انسان‌محور دانست و یادآور شد: در این راستا پیاده راه‌ها توسعه داده می‌شود درحالی‌که درگذشته بیشتر فضای شهری پل و تقاطع بوده است.

 

وی با اعلام اینکه دو ایستگاه مترو در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، ایستگاه مترو امام حسین (ع) را سخت‌ترین ایستگاه عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار