مراسم معارفه ‌‌دانشجویان خارجی جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۵۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 09 October 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: مراسم معارفه ‌‌دانشجویان خارجی جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور رئیس دانشگاه برگزار شد.

در چهارمین دوره پذیرش دانشجویان خارجی با جذب 50 دانشجو غیر ایرانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بار دیگر پذیرای این دانشجویان شد که این افراد به منظور تحصیل در رشته‌های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در علوم پزشکی شیراز پذیرش شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جمع استادان و دانشجویان با تبریک آغاز تحصیل این دانشجویان در شیراز گفت: دوران تحصیل از مهم‌ترین بخش‌های زندگی و جوانی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی بهادر با بیان اینکه این دانشگاه از دانشگاه‌های برتر علوم پزشکی ایران و منطقه است که نام آشنایی در مجامع بین‌المللی دارد، افزود: امسال هفتاد و یکمین سالگرد فعالیت این دانشگاه را جشن می‌گیریم.

وی با تبریک به پنجاه دانشجوی خارجی پذیرفته شده در رشته‌های دکتری عمومی از کشورهای مختلف، بیان کرد: این دانشگاه در طول تاریخ پرثمر و طولانی خود، متخصصان، پزشکان و استادان بسیاری را به ایران و جهان معرفی کرده است، دانشگاه علوم پزشکی شیراز این افتخار را دارد که تعداد زیادی از این افراد به عنوان اعضای هیئت علمی دانشگاه، در این مجموعه و دانشگاه‌های دیگر مشغول به فعالیت هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه سال‌های زندگی و دوران تحصیل دانشجویان خارجی در شیراز بسیار پراهمیت بوده و این دانشگاه برای ایجاد محیطی امن و حرفه‌ای تلاش دارد، افزود: دانشجویان عضوی مهم از خانواده دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند و این دانشگاه تلاش می‌کند تا پزشکان و دانشمندانی که برای انسانیت ارزش قائل هستند و این آمادگی را دارند که خود را وقف کاهش دردهای بشریت کنند، پرورش دهد.

نصرالله عرفانی، معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز ضمن معرفی بخش‌های مختلف، امکانات و تسهیلات دانشگاه برای دانشجویان خارجی، در حاشیه برگزاری این برنامه دانشگاه تاکید کرد: در چهارمین دوره پذیرش دانشجوی خارجی شهریه‌پرداز در دانشگاه علوم‌پزشکی شیراز برای رشته‌های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی قریب به دو هزار درخواست تحصیل دریافت شد که در نهایت 50 نفر پذیرفته شده نهایی، تحصیل خود را از امروز آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه نخستین ‌دوره پذیرش دانشجویان خارجی در قالب برنامه آموزش بین‌الملل (IEP) دانشگاه از بهمن سال 1393 و همزمان با تاسیس معاونت بین‌الملل آغاز شد، افزود: دانشجویان نخستین دوره ورودی هم اکنون دوره فیزیوپاتولوژی را می‌گذرانند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تاکید کرد: جذب دانشجوی خارجی شهریه‌پرداز بخشی از استراتژی بین‌المللی‌سازی دانشگاه و وزارت بهداشت است که تاثیر فراوانی بر افزایش اعتبار جهانی و رتبه‌های بین‌المللی دانشگاه داشته و نقش موثری در اعتلای بیش از پیش نام شیراز و ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی دارد.

عرفانی با اشاره به تجربه قریب به چهار ساله دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این باره ابراز امیدواری کرد که این برنامه هر ساله پربارتر و در حد نام و اعتبار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهتر از پیش برگزار شده و ادامه یابد.

وی بیان کرد: در چهارمین دوره پذیرش دانشجویان خارجی برای سال تحصیلی 97-98 تعداد داوطلبان افزایش قابل توجهی داشت و نزدیک به دو هزار داوطلب از بیش از 45 کشور مختلف تقاضای خود برای تحصیل در رشته‌های دکتری عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی را به کمک سیستم آنلاین ثبت درخواست ارسال کردند.

عرفانی با اشاره به اینکه در طی این چهار دوره دانشجویان از کشور هایی مانند آلمان، بلژیک، استرالیا، اندونزی، پاکستان و هند در این دانشگاه پذیرش شده‌اند افزود: با توجه به اهمیت حضور در دانشگاه علوم پزشکی شیراز سالانه تعداد بسیار زیادی دانشجو از کشورهای خارجی برای حضور در این دانشگاه به صورت آنلاین در خواست می‌کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار