محمدجواد جمالی گفت: دادستان هم به عنوان مدعی العموم می تواند وارد شود و نوشتند که مجلس را به توپ می بندیم. ما که لیاخوف نداریم تا بخواهد مجلس را به توپ ببندد. به نظرم این کار اگر از سر دلسوزی هم باشد، اقدام صحیحی نیست و باید این افراد هدایت شوند.
کد خبر: ۶۶۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶ 10 October 2018

تابناک فارس به نقل از موج: محمدجواد جمالی درباره موج تهدید پیامکی نمایندگان اظهار داشت: طی روزهای اخیر با موافقان و مخالفان CFT و FATF صحبت کردم و جالب بود که پیامک های تهدیدی و توهین آمیز برای همه به طور یکسان ارسال شده است و حتی مخالفان لوایح فوق نیز ناراحت بودند که این پیامک ها را دریافت کرده اند.

وی افزود: این امر نشان می دهد در ارسال پیامک ها تفاوتی قائل نشده و برای همه نمایندگان ارسال کرده اند و حتی موافق و مخالف را نمی شناختند.

نماینده مردم فسا در خانه ملت در پاسخ به این پرسش که مجلس نمی خواهد اقدامی برای جلوگیری از تکرار اینگونه تحرکات توهین آمیز داشته باشد؟ گفت: متاسفانه ادبیات این پیامک ها هر روز تندتر می شد و بعضی از مسائل را رعایت نمی کردند. به نظر می رسد که این رفتار در شان هیچ کس نیست. ممکن است از سر دلسوزی اقدامی کرده باشند، اما ادبیات توهین آمیز موجب شد که به هدف خود نرسد. اگر این ادبیات را به کار نمی بردند، شاید رای بیشتری در صحن می آوردند.

جمالی تصریح کرد: چند ماه قبل تعدادی از نمایندگان به هیات رییسه مجلس در این مورد شکایت کردند و صیانت از مجلس و دفاع از نمایندگان بر عهده هیات رییسه و رییس مجلس است و باید آنها برخورد لازم را داشته باشند، چرا که شماره تلفن ها به طور کامل مشخص است.

وی افزود: البته دادستان هم به عنوان مدعی العموم می تواند وارد شود و نوشتند که مجلس را به توپ می بندیم. ما که لیاخوف نداریم تا بخواهد مجلس را به توپ ببندد. به نظرم این کار اگر از سر دلسوزی هم باشد، اقدام صحیحی نیست و باید این افراد هدایت شوند. با توهین هایی که داشتند، بخشی از آرای خود را در مجلس از دست دادند.

سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان درباره پرونده تعدادی از نمایندگان مجلس که به مراجع قضایی احضار شده اند، نیز گفت: کسی به مراجع قضایی احضار نشده است. دو نماینده در مجلس نطق هایی داشتند. از جمله خانم سلحشوری که 21 نماینده به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان بابت متن این نطق ها شکایت کردند و پرونده آنها هنوز بررسی هم نشده است.

جمالی در پاسخ به پرسش مجدد خبرنگار مبنی بر اینکه سخنگوی قوه قضاییه به صراحت از احضار یکی از نمایندگان بابت اظهار نظر درباره گم شدن 9 میلیارد دلار خبر داده است نیز گفت: خود این نماینده که آقای یوسفیان است اعلام کرد که من نگفتم 9 میلیون دلار گم شده است. بلکه تاکید داشت گفته است معلوم نشده این پول را چه کسی گرفته است و باید شفاف سازی شود.

وی بیان داشت: ممکن است دستگاه قضایی از یک نماینده سوالی داشته باشد. این موضوع با احضار و جلب تفاوت دارد و باید در مورد مباحث حقوقی با دقت بیشتری رسانه ها برخورد کنند.

نماینده فسا در مجلس گفت: به عنوان نمونه یکی از نمایندگان چندی پیش گفته بود قرار است چند نفر را در میدان آزادی اعدام کنند. سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که ما چنین برنامه ای نداریم. در نهایت خود نماینده ای که موضوع را مطرح کرده بود، اعلام کرد موضوع را اشتباه متوجه شده است. در چنین شرایطی نباید گفت نماینده را به دستگاه قضایی احضار کرده و تحت تعقیب قرار داده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار