کاروان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز به منظور شركت در بیست و سومین جشنواره سراسری قرآن و عترت وزارت بهداشت راهی گیلان شدند.
کد خبر: ۶۶۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 10 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: عطاءالله امیدواری، رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۱۸ مهرماه گفت: کاروان قرآنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور ۴۶ تن از چهره‌های قرآنی این دانشگاه برای حضور در بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت که امسال به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهر رشت برگزار می‌شود، به این شهر سفر کرد.
وی با بیان اینکه در این مرحله از مسابقات، تعدادی از دانشگاهیان علوم پزشکی شیراز به عنوان برگزیدگان بخش‌های معارف قرآنی، هنری، ادبی، فناوری و پژوهشی و آوایی غیر حضوری شامل ترجمه‌خوانی و سخنوری مورد تقدیر واقع می‌شوند، افزود: مرحله نهایی مسابقات رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت، تحقیق، ترتیل، حفظ، دعا و مناجات‌خوانی و اذان در این بازه زمانی در گیلان برگزار می‌شود که ۲۲ نفر از شرکت‌کنندگان در این رشته‌ها از دانشگاه علوم پزشکی شیراز هستند.
امیدواری ادامه داد: در راستای توانمندسازی شرکت‌کنندگان و نمایندگان قرآنی این دانشگاه برای حضور در مسابقات مرحله کشوری، چندین کارگاه آموزشی به تفکیک خواهران و برادران و با حضور اساتید و داوران برجسته کشوری برگزار شده که با استقبال و رضایتمندی مطلوب فعالان قرآنی دانشگاه همراه بوده است.
وی، جامعه دانشگاهی علوم پزشکی شیراز را سرشار از حضور فرهیختگانی مؤمن و مقید به شعائر اسلامی و قرآنی دانست که در کنار اهتمام به مسایل سلامت، پژوهش و آموزش، به‌صورت تخصصی به مسائل قرآنی نیز توجهی ویژه دارند.
رئیس اداره توسعه فعالیت‌های قرآنی معاونت فرهنگی و امور دانشجویی دانشگاه از زحمات تمامی فعالان این حوزه، به ویژه رابطان قرآن و عترت مراکز، گروه سفیران نور دانشجویی، معاونان و مدیران فرهنگی مراکز تابع این دانشگاه برای تلاش‌ها و همکاری مطلوب، قدردانی کرد.
امیدواری اضافه کرد: ۲۴ نفر دیگر ازشرکت‌کنندگان این رویداد بزرگ فرهنگی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در بخش‌های معارف قرآنی، هنری، ادبی، فناوری، پژوهشی و آوایی غیر حضوری شامل ترجمه‌خوانی و سخنوری، از سوی مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت به عنوان برگزیدگان قطعی معرفی شده‌اند.
وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال ۹۲ رتبه دوم کشوری فعالیت‌های قرآنی و جشنواره قرآن و عترت را کسب کرد و از سال ۹۳ تاکنون، همواره رتبه نخست این معتبرترین جشنواره قرآنی وزارت بهداشت در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شیراز بوده است که امیدواریم به یاری خدا و همت شرکت‌کنندگان در این رویداد قرآنی، امسال نیز موفق به افتخارآفرینی شویم.
یادآور می‌شود، مرحله نهایی مسابقات بیست و سومین جشنواره قرآن و عترت ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از هجدهم تا بیست و یکم مهر و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار