علی همتی در بازدید تعدادی از شرکت‌های پخش کالا، فروشگاهای زنجیره‌ای و انبارهای تامین و توزیع کالا در سطح استان جهت ایجاد ثبات و آرامش در بازار اظهار داشت: آنچه برای ما اهمیت دارد، ذخیره کالای موجود در استان است، لذا خانواده‌ها نگران کمبود کالا به ویژه اقلام اساسی نشوند چرا که دولت در این خصوص برنامه‌ریزی کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵ 10 October 2018

همتی با اشاره به دسترسی مردم به کالاهای اساسی در سطح استان فارس افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت به اتفاق سایر نهادها و ارگان‌های ذی‌ربط و ذی‌صلاح در درفرایند تهیه، تامین و توزیع سایر اقلام، کالا و محصولات نهایت دقت وتلاش را به خرج می‌دهند تا در بحث کمیت وکفیت کالا، بالاخص کالاهای اساسی خلل ایجاد نشود و آرامش در بازار حکفرما باشد و هر جا در زمینه کالاهای اساسی مشکل پیش آید بلافاصله وارد عمل می‌شویم.

همتی اضافه کرد: با توجه به شرایط حمل ونقل طی ماه‌های اخیر مشکلاتی در سطح بازار ایجاد شد و برخی اقلام نیز تغییر قیمت داشته‌اند اما نبود کالا در سطح بازار تاکنون گزارش نشده است و تیم نظارت و بازرسی سازمان بر قیمت‌ها نظارت دارند و تخلفات را در اسرع وقت پیگیری واعمال قانون می‌کنند.

وی با تاکید بر تفاوت قائل شدن میان گرانی با گران‌فروشی اظهار داشت: افزایش قیمت کالاهایی که وابستگی ارزی یا گرانی مواد اولیه و نهاده ندارند به هیچ وجه قابل قبول نیست گران‌فروشی دراین مواردتخلف است و با جدیت با موارد شناسایی شده برخورد می شود.

همتی با تاکید بر اینکه تامین و توزیع کالاها ی مورد نیاز مردم باید به سرعت جبران شود افزود: تامین اغلب کالاها در فروشگاه های زنجیره‌ای انجام شده و در این واحدها مشکل کمبود نداریم، مردم می‌توانند مایحتاج خود را از این مراکز تهیه کنند.

وی مردم را ناظران خوبی بر بازار دانست و بیان کرد: شهروندان در صورت مشاهده انحراف قیمت واحدهای صنفی و عمده فروش، مراتب را با دستگاه های مربوط از جمله سامانه تلفنی 124 درمیان بگذارند تا نسبت به برخورد با متخلفان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۱
خوش به حالت .مردمو چی فرض کردی؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار