وزیر فرهنگ و ارشاد گفت: زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است و بسیاری از بزرگان نامدار را مجذوب خود کرده است.
کد خبر: ۶۶۶۱۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۸ 10 October 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در پیام عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد که توسط صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس صبح امروز چهارشنبه در بیست و دومین یادروز حافظ و سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی در شیراز قرائت شد، آمده است: زبان فارسی از نمادهای مهم هویتی و موُلفه های اثر گذار در انسجام و وحدت ملی است.

این زبان شیرین و کهن ، از چنان زیبایی و ژرفایی برخوردار است که بسیاری از بزرگان نامدار را مجذوب خود ساخته و طوطیان شکر شکن ادبیات جهان را واله و شیفته خود کرده است.

بی شک زبان فارسی از چنان غنا و قابلیتی برخوردار است که در عصر حاضر نیز بتواند به عنوان زبانی مرجع و اثر گذار در ساحت های گوناگون علمی و ادبی ،نقش آفرینی کند.

از این رو پژوهش در گستره زبان و ادب فارسی با هدف تاثیر گذاری جهان امروز، می تواند بیش از پیش مورد توجه علاقه مندان و دغدغه مندان این عرصه قرار گیرد.

برگزاری سیزدهمین همایش بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی ،که از قدیمی ترین انجمن های علمی درحوزه علوم انسانی به شمار می آید همزمان با یادروز شاعر سخنور و لسان الغیب، حافظ شیرازی ،گامی ارزشمند برای راهیابی به این مقصود است تا با گفت و گو، تبادل نظر و انتقال تجارب میان استادان و پژوهشگران شاهد افق هایی نو و دستاوردهای کاربردی در عرصه زبان و ادب فارسی باشیم.

با تقدیر از میزبانی شایسته دانشگاه شیراز ، به تمامی دست اندرکاران و اعضای هیئت علمی این همایش مهم و مشارکت کنندگان در این رویداد علمی و فرهنگی و نیز میهمانان داخلی و خارجی آن درود می فرستم.

سیزدهمین گردهمایی بین المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی و بیست و دومین یادروز حافظ از امروز به مدت 3 روز تا بیستم مهر در شیراز برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار