در کشور ایران مقاصد گردشگری بسیار متنوعی وجود دارد که هر کدام از جاذبه­ های گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعی مختلفی برخوردار هستند. اگر قصد دارید که یک مقصد گردشگری داخلی را برای تور مسافرتی آینده خود انتخاب کنید احتمالا با این سوال مواجه هستید که از کدام شهر بازدید کنید و از چه جاذبه‌­های گردشگری دیدن کنید.
کد خبر: ۶۶۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 11 October 2018

1. جزیره قشم

 

جزیره قشم یک مقصد گردشگری ایده‌آل برای جهانگردانی است که دوست دارند در تور مسافرتی خود از مناظر گردشگری متنوعی بازدید کنند و تفریحات زیادی را انجام دهند. قشم بزرگترین جزیره ایران در خلیج فارس است که جاذبه‌­های گردشگری متنوعی را در خود جای داده است. شما تور قشم را می­‌توانید با گشت و گذار در میان جنگل­‌های بی‌نظیر حرا آغاز کنید. بر روی موج­‌های هیجان‌انگیز خلیج فارس به قایق‌سواری مشغول شوید و برای لذت بردن از یکی از بی‌نظیرترین مناظر طبیعی جهان به دره ستارگان بروید. اگر قصد دارید که بخشی از برنامه سفر خود را به خرید در این جزیره زیبا اختصاص دهید می­‌توانید در یکی از مراکز خرید قشم به گشت و گذار بپردازید و یا اینکه به بندر درگهان سفر کنید. در سراسر این جزیره مناظر طبیعی بسیار زیبا و پارک­‌های تفریحی متنوعی نیز وجود دارد که شما بر اساس سلیقه خود می­‌توانید یکی از آنها را برای تفریح و گشت وگذار انتخاب کنید.

 

 

2. کاشان

 

شهر کاشان در فاصله 250 کیلومتری از جنوب تهران قرار دارد و میزبان یکی از آثار تاریخی ایران می­‌باشد که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. گشت و گذار خود در شهر تاریخی کاشان را با بازدید از باغ فین و حمام تاریخی فین شروع کنید. سپس برای آشنا شدن با جلوه­‌های معماری ایران سری به خانه بروجردی بزنید. دومین جاذبه گردشگری تاریخی که باید از آن بازدید کنید خانه طباطبایی کاشان است که به حقیقت یک جواهر در دل کویر است. بعد از بازدید این جاذبه گردشگری تاریخی می‌­توانید سری به مزارع گل رز کاشان بزنید که یکی از حیرت‌انگیزترین مناظر کشاورزی ایران را در خود جای داده‌­اند. برای تکمیل کردن تور مسافرتی کاشان سری به حمام تاریخی سلطان امیر احمد بزنید که به سبب هنر طراحی زیبایی که در آن به کار رفته است در میان گردشگران بسیار محبوب است.

 

 

3. شیراز

 

شیراز یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری ایران است که هر ایرانی حتما باید یک بار در عمر خود از آن بازدید کند. در این شهر جاذبه‌­های گردشگری تاریخی و فرهنگی متعددی وجود دارد که هر کدام می­‌توانند یک بخش مهم از زمان تور شیراز را به خود اختصاص دهند. گشت و گذار خود در میان مناظر گردشگری شیراز را با بازدید از دروازه قرآن آغاز کنید و در ادامه سری به باغ حافظیه بزنید. سپس نوبت گشت و گذار در سعدیه می‌رسد. برای گرفتن تعدادی از زیباترین عکس­‌های سفر خود سری به مسجد زیبای نصیر الملک بزنید و در ادامه برای خرید در بازار وکیل شیراز به گشت و گذار بپردازید.

 

 

4. کویر لوت و کرمان

 

کویر لوت اولین جاذبه گردشگری طبیعی ایران است که در سال 2016 میلادی در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. این جاذبه گردشگری یکی از شگفت‌انگیزترین مناظر طبیعی جهان را به خود اختصاص داده است. در طول فصل گرم سال و در میانه مرداد ماه دمای هوا در کویر لوت به بیش از 70 درجه سانتیگراد می­‌رسد. به همین علت از این جاذبه گردشگری به عنوان گرم‌ترین نقطه جهان نیز یاد می­‌شود. این دمای تابستانی گرم که هر گردشگری را در هنگام بازدید دچار تردید می­‌کند. کویر لوت پر است از مناظر طبیعی بسیار شگفت­‌انگیزی که برای گشت و گذار بسیار مناسب هستند. شما اگر دوست داشته باشید می­‌توانید از برج­‌های سنگی طبیعی متعددی که در آن وجود دارد بازدید کنید و به تماشای تل ماسه­‌های عظیم کویر لوت بپردازید. اگر هم دوست داشته باشید می‌­توانید در این جاذبه گردشگری به کویر نوردی بپردازید و از سکوت و آرامش شگفت‌انگیزی که بر آن حاکم است نهایت لذت را ببرید.

 

 

5. پرسپولیس

 

هیچ سفری به استان فارس بدون بازدید از پرسپولیس کامل نمی­‌شود. این مقصد گردشگری را بسیاری به عنوان محل اوج‌گیری تمدن غنی ایرانی قلمداد می­‌کنند. پرسپولیس یکی از قدیمی‌­ترین پایتخت­‌های ایران باستان است که زمانی در اوج شکوه و عظمت بوده است. هر چند قرن­‌ها از زمان حمله ویرانگر اسکندر مقدونی و به آتش کشیده شدن اینجا می­‌گذرد اما شما در تور مسافرتی خود و تنها با تماشای خرابه­‌های به جا مانده از آن دوران می‌­توانید به عظمت و زیبایی این شهر باستانی پی ببرید. اگر قصد دارید که در تور مسافرتی خود تعدادی عکس یادگاری و بسیار دیدنی بگیرید باید در هنگام سفر به پرسپولیس دوربین خود را به همراه داشته باشید.

 

 

6. شوشتر

 

شهر شوشتر یکی از مقاصد گردشگری ایران است که به سبب سیستم آبیاری تاریخی و هوشمندانه خود در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. قدمت این شهر تاریخی به قرن پنجم پیش از میلاد باز می­‌گردد. کسانی که در دوران باستان سیستم آبیاری این شهر را طراحی کرده­‌اند با استفاده از طیفی از تونل­‌های زیر زمینی حیرت‌انگیز موفق شده­‌اند تا آب کارون را به درون این شهر بیاورند و از آن برای مصارف کشاورزی و آشامیدنی استفاده کنند. شما در تور مسافرتی شوشتر می‌­توانید در فهرست افرادی قرار گیرید که موفق شده‌­اند در زندگی خود از این اثر مهندسی شگفت‌انگیز دوران ایران باستان دیدن کنند.

 

 

7. غار علی صدر همدان

 

یکی از مهم­‌ترین جاذبه­‌های گردشگری همدان غار طبیعی علی صدر است که در فاصله 100 کیلومتری از شهر همدان قرار دارد. این جاذبه گردشگری بسیار زیبا در دهه 1960 میلادی توسط تعدادی کوهنورد کشف شد. در ادامه کاوش­‌هایی که در این غار زمینی به عمل آمد مشخص شد که در اینجا یک رودخانه زیرزمینی و یک دریاچه زیرزمینی وجود دارد که حداقل 12 هزار سال قدمت دارد. در این جاذبه گردشگری در اثر قدرت فرساینده آب تعداد بسیار زیادی از مناظر طبیعی شگفت‌انگیز خلق شده است که هر گردشگری را مبهوت خود می­‌کند.

 

 

8. اصفهان

 

اصفهان یکی از پرشکوه‌­ترین پایتخت­‌های تاریخی ایران است. اوج دوران عظمت این شهر در زمانی بود که صفویان این شهر را به عنوان پایتخت خود انتخاب کردند تا از خطر حملات ارتش عثمانی در امان باشد. در طول حکومت صفویان تلاش­‌های زیادی به عمل آمد تا این شهر به یکی از آبادترین مناطق مسکونی جهان تبدیل شود. حاصل این کوشش‌­های مستمر خلق مجموعه بسیار متنوعی از بناهای تاریخی است که امروزه در فهرست زیباترین جاذبه­‌های گردشگری جهان قرار گرفته‌­اند. شما در تور اصفهان فرصت آن را خواهید داشت از جاذبه­‌های گردشگری زیبایی مثل میدان نقش جهان، مسجد امام، کاخ عالی قاپو، سی و سله پل، باغ گیاه شناسی اصفهان و چندین منظره گردشگری دیگر دیدن نمایید.

 

 

9. تبریز

 

تبریز زمانی به عنوان مقر ولیعهد پادشاهان قاجار مورد استفاده قرار می­‌گرفت و در سطح جهانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بود. حاصل این اهمیت خلق یک مجموعه بسیار بی‌نظیر از جاذبه­‌های گردشگری دیدنی است که هر کدام می‌­تواند چشم هر گردشگری را به سوی خود خیره کنند. گل سر سبد جاذبه­‌های گردشگری تبریز بازار تاریخی شهر است که در فهرست میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. اگر قصد خرید سوغات و به خصوص فرش‌­های مخصوص تبریز را دارید باید حداقل یک روز کامل را به گشت و گذار در این جاذبه گردشگری اختصاص دهید. بعد از بازدید از بازار تبریز زمان آن می­‌رسد تا سری به پارک ایل گلی بزنید تا در یکی از زیباترین جاذبه­‌های گردشگری شهر تبریز یک منظره بی‌نظیر از این شهر دیدنی را تماشا کنید. در تور مسافرتی تبریز شما فرصت زیادی دارید تا از جاذبه­‌های گردشگری دیگری مثل مسجد کبود و مقبرةالشعرای تبریز نیز دیدن کنید.

 

 

10. یزد

 

شهر کویری یزد را باید مخلوق نبوغ ایرانیان در مواجهه با شرایط دشوار طبیعی دانست. این شهر در میان یکی از داغ­‌ترین کویرهای خاورمیانه ساخته شده است و مردم این شهر برای آن که بتوانند خود را در برابر دمای بالای هوا محافظت کنند از هنر معماری نهایت استفاده را کرده‌­اند. حاصل این هم زیستی زیبای انسان و طبیعت یک منظره تاریخی بسیار دیدنی از بادگیر­هایی است که شهر یزد را از هر نقطه دیگری در جهان متمایز می‌­کند. شما در تور یزد می‌­توانید از باغ دولت آباد بازدید کنید. سپس برای تماشای یکی دیگر از شاهکارهای معماری ایران به مسجد جامع بروید. اگر قصد دارید یک منظره زیبا از شهر یزد را ببینید حتما ساعاتی را به آن اختصاص دهید تا بالای پشت­‌بام­‌های این شهر بروید و منظره زیبای بادگیر را ببینید. آتشکده زرتشتیان دیگر جاذبه گردشگری است که باید از آن دیدن کنید. میدان تاریخی امیر چخماق نیز جایی است که حتما شما باید بعد از تماشای مناظر گردشگری آن چند عکس یادگاری را بگیرید.

 

 

11. جزیره کیش

 

جزیره کیش یکی از بهترین مقاصد گردشگری ایران برای تورهای مسافرتی تفریحی می­‌باشد. در این شهر جاذبه­‌های گردشگری متنوعی وجود دارد که شما می‌­توانید در مدت سفر خود از آنها دیدن کنید. اگر دوست دارید با جانوران دریایی آشنا شوید و از دلفین‌­ها دیدن کنید سری به پارک دلفین‌های کیش بزنید. برای تماشای غروب آفتاب و منظره زیبای خلیج فارس به ساحل کیش بروید تا منظره زیبای کشتی یونانی را ببینید. اگر طرفدار ورزش­‌های پر هیجان آبی هستید سری به پارک تفریحی آبی کیش بزنید و در آنجا به ورزش­‌های هیجان‌انگیزی مثل جت اسکی و غواصی بپردازید. گشت وگذار در ساحل این جزیره را نباید فراموش کنید. یک بخش مهم از تور کیش شما می­‌توانید به گردش در میان مراکز خرید متعدد این جزیره اختصاص داده شود. چرا که این مراکز خرید شیک و زیبا جایی هستند که شما در آنها می­‌توانید جدیدترین محصولات عرضه شده در جهان را با کیفیتی بالا تهیه کنید و به عنوان سوغات سفر با خود به خانه بیاورید.

 

برچسب ها: گردشگری ، ایران ، مقصدها
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار