امام جمعه کازرون گفت:خرسند با بیان اینکه بهتر بود نمایندگان در پیوستن به معاهده fatf به توصیه‌های علما و مردم توجه می‌کردند اظهارداشت: هنوز مرکب برجام خشک نشده وزیر خارجه در مجلس می‌گوید من و رئیس جمهور با تصویب این معاهده، تعهدی برای حل مشکلات نمی‌دهیم اما با تصویب نشدن آن مشکلات بیشتر می‌شود.
کد خبر: ۶۶۶۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 13 October 2018

تابناک فارس به نقل از کازرون:حجت‌الاسلام محمد خرسند در خطبه نماز جمعه  این شهر با اشاره به سالروز وفات سلمان فارسی صحابی بزرگ پیامبر(ص) اظهار داشت: سلمان حقیقت‌جو و از اندیشه‌های قومیت‌گرایانه و نژادپرستانه متنفر بود.

وی با بیان اینکه هم نژاد پرستان عرب و هم نژاد پرستان فارس به سلمان بد می‌گویند گفت: دشمنان سلمان چه عرب باشند چه عجم، نژاد پرستند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه این شخصیت متاسفانه بین ما مظلوم و غریب است تاکید کرد: جا دارد رسانه‌ها به‌ویژه رسانه ملی در معرفی سلمان کار کنند.

خرسند با اشاره به افتخار کازرون در برگزاری اولین کنگره بین المللی حضرت سلمان افزود: این کار درس و الگویی باشد که این مسیر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به قتل خبرنگار منتقد دولت سعودی در کنسولگری عربستان در ترکیه گفت: چهره رژیم و پلید وهابی آل‌سعود همیشه برای ما روشن بوده و با این جنایت گوشه‌ای از چهره زشت این رژیم وهابی به دنیا نشان داده شد.

امام جمعه کازرون اضافه کرد: برخورد دوگانه غربیان به‌ویژه آمریکا برای حقوق بشر در این جنایت به‌خوبی روشن است چرا که اگر این مسئله در کشوری مخالف امریکا اتفاق می‌افتاد، حاضر بودند حتی برایش جنگ راه بیندازند، اما اکنون حاضر نیستند حتی به صراحت این جنایت را محکوم کنند.

خرسند با بیان اینکه بهتر بود نمایندگان در پیوستن به معاهده fatf به توصیه‌های علما و مردم توجه می‌کردند اظهارداشت: هنوز مرکب برجام خشک نشده وزیر خارجه در مجلس می‌گوید من و رئیس جمهور با تصویب این معاهده، تعهدی برای حل مشکلات نمی‌دهیم اما با تصویب نشدن آن مشکلات بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: من از وزیر امور خارجه کشور سوال می‌کنم، شما که این‌چنین حرف می‌زنید به عنوان یک دیپلمات با تجربه، بگویید حداکثر فشار امریکا کجاست تا ما همان را انجام دهیم؟ این فشار حداکثر ندارند و امریکا از اساس با جمهوری اسلامی مشکل دارد.

امام جمعه کازرون ادامه داد: مجلس به هر دلیل این معاهده را تصویب کرده این موضوع نباید باعث اختلاف در کشور و دوقطبی شود.

خرسند با اشاره به بحث شفافیت آرای نمایندگان مجلس گفت: این حق مردم است که بدانند نمایندگانشان در چهارسال چگونه موضع می‌گیرند و رای می‌دهند و این حق شخصی نیست که نماینده بگوید رای‌هایم مخفی است.

وی تاکید کرد: این عدم شفافیت باعث نوعی دورویی در بین نمایندگان شده که در مصاحبه‌ها یک جور حرف زده اما هنگام رای دادن جوری دیگر عمل می‌کنند.

امام جمعه کازرون با بیان اینکه اگر شفافیت باشد دیگر کسی نمی‌تواند روحیه نفاق و دوگانه داشته باشد افزود: با شفافیت آرا معامله‌گری در مجلس برچیده می‌شود و نمایندگان باید در قبال رایی که داده پاسخگو بوده و این خواسته به حقی است که باید به ان توجه شود.

خرسند با بیان اینکه دشمن در حال تلاش است که اربعین را متوقف کند تصریح کرد: مشارکت همه مردم لازم است و انتظار داریم دولت نیز برای بحث اربعین تسهیلاتی در نظر بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار