روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس بر ضرورت برگزاری پرشور برنامه‌های گرامیداشت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در فارس تأکید کرد و گفت: برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در فارس از نیمه آبان‌ماه آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۶۶۷۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۶ 13 October 2018

وی از تشکیل پنج کارگروه تخصصی برای برگزاری برنامه‌های هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در فارس خبر داد و گفت: کارگروه‌های تخصصی «افتتاح کتابخانه‌ها»، «تبلیغات و اطلاع‌رسانی»، «فرهنگی»، «مالی و پشتیبانی» و «جلب مشارکت‌ها و بازدیدها» در فارس تشکیل و اعضای آن‌ها مشخص شده است.
منوچهری بیان کرد: برنامه‌های استانی «گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» سال جاری در شیراز متمرکز نخواهد بود؛ بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، بسیاری از برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کتابخوانی در شهرستان‌ها برگزار شود؛ همچنین برنامه افتتاح کتابخانه‌های عمومی نیز در شهرستان‌ها انجام می‌شود.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس در ادامه در خصوص برگزاری نشست‌های ویژه گرامیداشت هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در استان گفت: این دومین نشست ویژه هفته کتاب در استان فارس است و این جلسات تا پایان آبان‌ماه، دو هفته یک بار و به‌منظور گزارش عملکرد کمیته ها برگزار خواهد شد.
یادآور می‌شود، برنامه‌ریزی برای افتتاح پروژه‌های کتابخانه‌های عمومی با پیشرفت بسیار، برگزاری نشست‌های کتابخوان، نقد و بررسی کتاب، استفاده از ظرفیت تبلیغاتی رسانه‌ها و صداوسیما، برگزاری برنامه‌های ویژه دانش‌آموزان در مدارس، جلب مشارکت خیرین و دستگاه‌های اجرایی در برگزاری ویژه برنامه‌های هفته «کتاب، کتابخوانی و کتابدار» و ... از جمله فعالیت‌های پیشنهادی در این جلسه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار