رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با ابراز تاسف نسبت به ساخت مجتمع تجاری در مجاورت آرامگاه حافظ، از استاندار فارس و نمایندگان مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خواست مانع از احداث این مجتمع، آن هم با سازه‌های بتنی نامناسب شوند.
کد خبر: ۶۶۷۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 14 October 2018

تابناک فارس به نقل از  روابط عمومی شورای اسلامی شهر شیراز: سید احمد رضا دستغیب افزود: مقرر شده بود که در اطراف مجموعه تاریخی گردشگری حافظیه ، پردیس گردشگری و باغ موزه‌مشاهیر احداث شود اما روند کنونی نشان از ساخت مجموعه‌ای تجاری در این محل دارد.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز که برای نثار گل به آستان حافظ شیرازی به آرامگاه این شاعر بلندآوازه ایران رفته بود، افزود: مقرر بود پردیس گردشگری با هدف جذب گردشگر و افزایش مساحت مجموعه گردشگری حافظیه با عنوان «باغ موزه‌ مشاهیر» احداث شود اما روند کنونی نشان می‌دهد که مجموعه‌ای تجاری در حال احداث است.
وی ادامه داد: ساخت مجموعه تجاری در مجاورت آرامگاه حافظ که با تملک منازل مسکونی اطراف آن در حال احداث است، به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه و مجموعه حافظیه آسیب جدی وارد می‌کند.
دستغیب ادامه داد: آرامگاه حافظ در منطقه‌ای با هویت عرفانی و منزه از مسائل تجاری احداث شده و در ضلع شرقی آن نیز دانشکده ادبیات دانشگاه شیراز و در ضلع جنوبی به حرم علی بن حمزه بن موسی الکاظم (ع) منتهی می‌شود که از دیرباز این مجموعه برای مردم شیراز، فضای عرفانی و معنوی به همراه داشته است.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز اظهار داشت: به نظر می‌رسد سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با تغییر سلیقه و ذائقه نسبت به حفظ بناهای تاریخی و فرهنگی در شهر شیراز بی‌توجه شده و به مسائل اقتصادی و تجاری روی آورده‌ است.

بیستم مهر در تقویم رسمی به عنوان یادروز حافظ شیرازی نامگذاری شده است.
خواجه شمس الدین محمد، ملقب به خواجه حافظ شیرازی و مشهور به لسان الغیب در سال 726 هجری قمری در شیراز تولد یافت.
این شاعر نامی در دوران جوانی بر بسیاری از علوم مذهبی و ادبی روزگار خود تسلط یافت و به یکی از مشاهیر علم و ادب دیار خود تبدل شد. وی در این دوره افزون بر اندوخته عمیق علمی و ادبی، قرآن را نیز کامل از حفظ داشت و از این روی تخلص حافظ بر خود نهاد.
حافظ که در مجامع بین المللی نیز شناخته شده است جز 2 سفر کوتاه به یزد و جزیره هرمز هرگز از شیراز خارج نشد. این غزلسرای شهیر در شعر وامدار شاعران پیش از خود، به ویژه شیخ اجل سعدی است.
این شاعر بلند آوازه در سال 791 هجری قمری در شیراز چشم از جهان فرو بست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار