نماینده مردم در مجلس دهم: واضح است که کیفیت گوشت ایرانی به مراتب بالاتر از مشابه خارجی و وارداتی آن است بنابراین جا دارد؛ دولت تمهیدات ویژه‌ای برای رفع معضلات عشایر بیاندیشد تا ازطرفی چرخه تولید محصولات دامی رونق بگیرد و از طرفی دیگر نیز عشایر این قشر بسیار مهم در طبیعت ماندگار شوند.
کد خبر: ۶۶۷۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱ 14 October 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:علاءالدین خادم درباره حال و روز عشایر در کشور،گفت: عشایر سهم بسزایی در تولید داخلی و پاسداری از اقتصاد مقاومتی دارند و اگرحمایت ویژه در تولید محصولات دامی در عشایر مدنظر قرار بگیرد به سادگی می توان به خودکفایی در تولیدگوشت به عنوان محصولی استراتژیک نایل شد.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی دیگر از معضلات عشایر، تخریب محل‌های رفت آمد عشایر در مسیرکوچ از ییلاق به قشلاق است بنابراین دولت می‌بایست با تمهیداتی مانع از تخریب مسیر رفت و آمد عشایر در کشور شود زیرا عشایر نقش عمده‌ای در تولید محصولات استراتژیک در کشور دارند.

تامین نهاده های دامی با ارائه تسهیلات ویژه به عشایر در شرایط خشکسالی

وی ادامه داد:خشکسالی‌های اخیرکار تامین علوفه برای عشایر را بسیار دشوار کرده است بنابراین دولت می‌بایست برای بهبود وضعیت عشایر و ماندگاری این افراد در چرخه تولید در گام نخست با ارائه تسهیلات ویژه بخش اعظم نهاده‌های دامی عشایر را تامین کنند تاعشایر بتوانند در شرایط سخت تولید تاب آورند.

کیفیت فرآورده های گوشتی ایرانی بر خارجی مشهود است

نماینده مردم سپیدان در مجلس افزود: واضح است که کیفیت گوشت ایرانی به مراتب بالاتر از مشابه خارجی و وارداتی آن است بنابراین جا دارد؛ دولت تمهیدات ویژه‌ای برای رفع معضلات عشایر بیاندیشد تا ازطرفی چرخه تولید محصولات دامی رونق بگیرد و از طرفی دیگر نیز عشایر این قشر بسیار مهم در طبیعت ماندگار شوند.

وی ادامه داد: با سرمایه گذاری در تولید محصولات دامی می‌توان از ورود گوشتهای وارداتی به کشور جلوگیری کرد زیرا این امر موجب می‌شود،ارز وارداتی نیز بی جهت برای ورود کالا هزینه و خرج نشود.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه خداحافظی با واردات گوشت با حمایت همه جانبه از تولید محصولات دامی عشایر امکان پذیراست یادآورشد:کمبود علوفه و نبود آب دو معضل اساسی عشایر است که زندگی معیشتی شان را با خطر روبروکرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار