نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی گفت:نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منطقه ما به‌عنوان نگین اقتصادی فارس ظرفیت‌های بزرگی دارد که به منطقه‌ای استراتژیک تبدیل‌شده است و باکارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال انجام‌شده همه چشم‌ها به سمت آن خیره است تا اتفاق بزگی در حوزه اقتصادی انجام شود.
کد خبر: ۶۶۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷ 14 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:سید محسن علوی صبح امروز در جمع مردم بخش اشکنان اظهار داشت: 2 سال گذشته نزدیک به 14 هزار میلیارد تومان اعتبار در حوزه صنعت و اشتغال وارد منطقه لامرد و مُهر شده است که تحولات بزرگ اقتصادی را به دنبال دارد.

وی افزود: برای توسعه متوازن در حوزه انتخابیه شهرستان‌های لامرد و مهر اعتباری بالغ‌بر 900 میلیارد تومان در حوزه عمرانی و 100 میلیارد تومان در حوزه بهداشت و درمان محقق شده است که ثمره آن، یک جهش بزرگ در حوزه‌های مختلف عمرانی و خدماتی است.

علوی گفت: سرانه اعتباری برای هر فرد در سال در بخش علامرودشت 2 میلیون و 700 هزار تومان، بخش اشکنان 2 میلیون و 600 هزار تومان، بخش چاهورز 3 میلیون تومان بوده که در این میان چون بخش چاهورز مقداری از توسعه عقب‌مانده بود سرانه آن را مقداری افزایش دادیم.

وی ادامه داد: همچنین این سرانه در بخش مرکزی لامرد 2 میلیون و 100 هزار تومان، بخش گله‌دار 2 میلیون و 600 هزار تومان، بخش اسیر 2 میلیون و 100 هزار تومان، بخش وراوی 2 میلیون و 400 هزار تومان و بخش مرکزی مُهر هم 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده که با نگاهی به آمارها متوجه می‌شویم که اعتبارات اختصاص‌یافته در سرانه عمرانی نزدیک به هم هستند و توازن در آن رعایت شده است.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به علت حضور در کمیسیون امنیت ملی به‌جای کمیسیون اقتصادی گفت: بنده درد بیکاری را چشیده و به مشکلات جوانان آگاه هستم و چون احساس می‌کنم آنگاه‌که سرمایه‌گذار احساس امنیت کرد به میدان خواهد آمد و با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی رونق اقتصادی اتفاق می‌افتد به کمیسیون امنیت ملی پیوستم.

علوی ادامه داد: باهدف راه‌اندازی کمیته امنیت اقتصادی وارد کمیسیون امنیت مجلس شدم و در یک سال گذشته کارهای خوبی انجام شد که امیدواریم خروجی آن حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و رونق اقتصادی در کشور باشد.

نماینده مردم لامرد و مهر در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: منطقه ما به‌عنوان نگین اقتصادی فارس ظرفیت‌های بزرگی دارد که به منطقه‌ای استراتژیک تبدیل‌شده است و باکارهای بزرگی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال انجام‌شده همه چشم‌ها به سمت آن خیره است تا اتفاق بزگی در حوزه اقتصادی انجام شود.

بهره‌برداری از کارخانه آلومینیوم لامرد اسفندماه امسال

وی با اشاره به اینکه کارخانه بزرگ آلومینیوم لامرد تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد که نزدیک به هزار و 700 نفر اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند، گفت: در حال حاضر در فاز اول این طرح تا پایان سال یک هزار و 100 نفر جذب کارخانه می‌شوند که 800 نفر نیروی دیپلم و فوق‌دیپلم و 300 نفر آن با تحصیلات کارشناسی و بالاتر هستند.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تنها در کارخانه آلومینیوم لامرد نزدیک به 2 هزار و 500 فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد می‌شود که اگر بگوییم متوسط دریافتی هرکدام ماهیانه 2 میلیون تومان باشد ماهانه بیش از 5 میلیارد تومان وارد اقتصاد منطقه می‌شود که شکوفایی اقتصادی و رونق کسب‌وکار را به همراه دارد.

نگاه حزبی در جذب نیروی کار نباشد

علوی گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید اولویت به‌کارگیری نیروها در سایت انرژی‌بر، نیروهای بومی منطقه باشد که به همه مسوولان توصیه کرده‌ایم در جذب نیروهای لازم به‌هیچ‌عنوان نگاهی حزبی و گروهی نداشته باشند و همه افراد باید در چارچوب آزمون‌های ورودی و در شرایطی برابر و بر اساس شایستگی‌های فردی جذب شوند و بر اساس مصوبه‌ موجود 90 درصد نیروهای جذب‌شده از میان بومی‌های منطقه خواهند بود.

وی همچنین در خصوص اشتغال برای جوانان لامرد و مُهر نیز بیان داشت: کارخانه اتان‌گیری پالایشگاه پارسیان تا بهمن‌ماه امسال راه‌اندازی می‌شود که 500 فرصت شغلی مستقیم و 500 فرصت شغلی غیرمستقیم ایجاد می‌شود.

علوی ادامه داد: با تذکرات جدی که در مجلس داده‌ایم، مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام دستور داد که 80 درصد از نیروهای اتان‌گیری باید از بومی‌های منطقه ما باشد که ادارات کار هر دو شهرستان موظف شده‌اند لیست نیروهای متخصص را تهیه کرده تا در زمان آزمون همه آن‌ها حضورداشته باشند که البته از آن‌ها خواسته‌ایم تا در این زمینه اطلاع‌رسانی کنند که دیگر جوان‌های مستعد هم بتوانند در این آزمون حضورداشته باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برای تأمین برق موردنیاز کارخانه بزرگ آلومینیوم، کارخانه سیکل ترکیبی برای تولید برق از گاز شیرین موجود راه‌اندازی می‌شود که با راه‌اندازی این کارخانه 190 نیروی متخصص مستقیم و 400 نیروی غیرمستقیم در آن مشغول به کار می‌شوند.

علوی در پاسخ به سؤالی در خصوص میزان جذب نیرو کارخانه تولید ورق آلومینیوم در شهرستان لامرد نیز افزود: با راه‌اندازی این کارخانه که نزدیک به کارخانه آلومینیوم در سایت انرژی‌بر است نزدیک به هزار و 400 فرصت شغلی جدید ایجاد می‌شود که مجموع اشتغال در منطقه ما نزدیک به 6 هزار فرصت شغلی است که می‌توان گفت ما به قطب اشتغال فارس تبدیل می‌شویم.

کلنگ‌زنی انتقال آب پس از ماه صفر

وی در خصوص پروژه آب از خلیج‌فارس به شهرستان لامرد خاطرنشان کرد: قرارداد خرید 15 میلیون مترمکعب آب با ایمیدرو (وزارت صعت و وزارت نیرو) منعقدشده است که کلنگ ساخت این آب‌شیرین‌کن پس از ماه صفر و با حضور مدیران استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد که امیدواریم با اجرای این کار بزرگ مشکل آب منطقه صنعتی کمبود آب شرب شهرهای مختلف در منطقه مرتفع شود.

نماینده مردم لامرد و مُهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص راه‌اندازی بیمارستان دوم لامرد به‌عنوان قطب بهداشت و درمان استان فارس نیز ادامه داد: بیمارستان دوم لامرد با سرمایه‌گذاری محمود حیدر به مبلغ 21 میلیارد تومان اعتبار در حال انجام است که برای تأمین تجهیزات آن نیز از وزیر بهداشت 21 میلیارد تومان قول تأمین اعتبار گرفته‌شده و قطعاً با راه‌اندازی این مرکز بزرگ درمانی و حضور متخصصان برجسته رفت‌وآمد بیماران و همراهان آن‌ها به مرکز استان قطع می‌شود.

وی در خصوص لزوم توجه به راه‌های مواصلاتی در شهرستان لامرد ابراز داشت: اولویت اول برای توسعه و دست‌یابی به منطقه اقتصادی رسیدگی به راه‌های مواصلاتی است که بر اساس نیازمندی‌های اعلام‌شده در حال انجام است و در محورهای مختلف دو شهرستان کارهای بزرگی صورت گرفته و در این خصوص از همه فرصت‌ها برای بهبود و ایجاد راه‌های جدید اقدام شده است.

علوی با اشاره به برخی ناملایمات در فضای سیاسی دو شهرستان گفت: همه ما همه سرباز یک نظام و ولایت هستیم و اگر کاری انجام می‌شود برای پاسداشت انقلاب اسلامی و خون مطهر شهیدان است و نباید برای حذف یک فرد یا گروه سیاسی به هر ترفندی متوسل شویم که این کار باعث ناامیدی مردم می‌شود.

همچنین فرماندار لامرد نیز در سخنانی با اشاره به راه‌اندازی پروازهای داخلی فرودگاه لامرد به مقصد تهران و شهرهای مهم کشور تصریح کرد: حضور همزمان دو شرکت هواپیمایی در فرودگاه بین‌المللی لامرد و پروازهای مختلف به شهرهای بزرگ کشور نشان دهنده رشد شتابان شهرستان به سوی صنعتی شدن است.

حسین شبانی‌نژاد با اشاره به طولانی شدن زمان دوبانده شدن آسفالت مسیر لامرد به اشکنان گفت: با پیگیری‌های فراوانی که انجام شد اعتباری بالغ بر 5 میلیارد تومان برای ساخت پل‌های بزرگ این مسیرتامین شده که در حال حاضر پیمانکار آن نیز مشخص و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار