طرح ملی دست‎های مهربان و ویژه برنامه‎هایی به مناسبت هفته ملی کودک ویژه اعضای کانون‎های غنچه‎ها، توسط شعب مختلف جمعیت هلال احمر استان اصفهان برگزار شد.
کد خبر: ۶۶۷۹۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶ 15 October 2018

به گزارش تابناک : هفته کودک فرصت مناسبی برای انجام اقداماتی به منظور حمایت از کودکان، آموزش مفاهیم کلیدی مانند بشر دوستی و کمک به هم نوع است. هفته کودک در استان اصفهان با اجرای برنامه‌های متنوعی سپری شد که برخی از این برنامه‌ها توسط جمعیت هلال احمر استان برگزار شد.

در این طرح کودکان با اهدای هدایایی مانند اسباب بازی، لوازم تحریر و ... به هم نوعان نیازمند خود علاوه بر آموزش کمک به دیگران باعث برطرف شدن نیاز برخی از کودکان می‌شوند. علاوه بر این طرح "نذر آب" نیز در هفته کودک برای کودکان اجرا شد که آنها با مفاهیمی مانند "نه به مصرف بی رویه آب"، صرفه جویی و غیره آشنا شدند.

کودکانی که در این طرح شرکت کردند از اجرای برنامه‌ها بسیار استقبال کرده و در زمان اجرای آن و مشارکت در طرح بسیار شاد بودند.

مهد کودک دهکده آفتاب شهرستان لنجان میزبان پنجمین دوره طرح ملی دست‌های مهربان

رئیس جمعیت هلال احمر لنجان گفت: به مناسبت هفته کودک و به منظور ترویج فرهنگ مهرورزی در کانون غنچه‌های هلال احمر شهرستان، اعضای جمعیت هلال احمر شهرستان برنامه‌هایی همچون برپایی جشن، برگزاری ایستگاه و مسابقه نقاشی و اهدای هدایا به کودکان و آشنایی کودکان با مفاهیم نوعدوستی، بی طرفی، بی غرضی و بشردوستی و نذر آب، تشکیل حلقه انسانی جهت نه به مصرف بی رویه آب و برپایی ایستگاه نقاشی چهره کودکان در کانون غنچه‌ها این جمعیت با شعارهای مرتبط با هفته کودک اجرا کردند.

حمیدرضا جوادی با اشاره به اجرای طرح ملی دست‌های مهربان تصریح کرد: در جریان این برنامه، کودکان هدایای خود شامل اسباب بازی، عروسک و لوازم التحریر را به چادر‌های هلال احمر یا مهدکودک‌های خود تحویل داده تا از طریق کاروان‌های نیکوکاری به دست کودکان مناطق کم برخوردار برسد.

وی ضمن پاسداشت هفته ملی کودک و تبریک به کودکان فعال این جمعیت، اظهار داشت: هفته ملی کودک بهانه خوبی بود تا کودکان علاوه بر آشنایی با جمعیت هلال احمر و تا حدودی خدمات ارزنده این سازمان بشردوست، با اجرای برنامه‌های شاد و متنوع، کارگروهی، نمایش گذاشتن استعدادها و توانایی‌هایشان در زمینه‌های مختلف، این مناسبت ملی در ذهنشان به خوبی ثبت شود.

اجرای طرح‌دست‌های مهربان در حاشیه ویژه برنامه‌های روز کودک در اردستان

رئیس جمعیت هلال احمر اردستان ضمن ابراز خرسندی از برنامه‌های انجام شده هفته ملی کودک گفت: به لطف خداوند متعال امسال برنامه‌های ملی کودک با همکاری مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه پس از پیاده روی از پارک شهدای گمنام در کانون پرورشی فکری کودکان به صورت کارگاه‌های نقاشی، آموزشی برگزار شد.

منصور خانی با اشاره به شعار امسال هفته ملی و روز جهانی کودک با عنوان «آینده را باید ساخت» افزود: امید است همه بتوانیم برای ساختن جامعه مطلوب تلاش کنیم و این، جز با آموزش کودکان میسر نمی‌شود.

وی برنامه‌های هفته ملی کودک به دست‌های مهربان پنج اشاره کرد و گفت: برنامه دست‌های مهربان پنج با هدف جمع‌آوری اسباب بازی‌های اضافی برای کودکان نیازمند با حضور دانش‌آموزان دبستان دخترانه امیرکبیر در کانون پرورشی فکری برگزار شد و دانش آموزان با شوق و ذوق فراوان وسایل اضافی خود را برای دوستان نیازمند خود آوردند.

وی افزود: در حاشیه این برنامه‌ها با توضیح نذر آب از کودکان خواسته شد که در این امر خداپسندانه، کودکان استان‌های محروم را یاری کنند و در پایان این برنامه‌ها هدایایی به رسم یادبود به دانش آموزان تقدیم شد.

برگزاری مراسم جشن با حضور غنچه‌های هلال به مناسبت روز جهانی کودک

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان شهرضا گفت: جوانان این جمعیت به مناسبت روز جهانی کودک با هماهنگی کانون غنچه‌های هلال مهدکودک نوباوگان اقدام به برگزاری جشن همدلی به مناسبت کمک به کودکان نیازمند کرد.

سید حسام سجادی افزود: مهد کودک نوباوگان میزبان اعضاء کانون جوانان، مدیر و مربیان مهد با حضور 50 نفر از غنچه‌های هلال احمر پیرامون برنامه‌ها و فعالیت‌های ویژه کانون غنچه‌ها و اجرای کمپین ملی نذر آب بوده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان با موضوع مصرف بهینه آب و کمک به دیگران، اجرای سرود غنچه‌ها، مسابقه و معرفی طرح دست‌های مهربان به صورت داستان برای کودکان مهد کودک از دیگر بخش‌های این برنامه بود و در پایان مراسم از مربیان غنچه‌های هلال تقدیر شد.

برگزاری ویژه برنامه‌های هفته ملی کودک در هلال احمر دهاقان

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان گفت: با هدف نهادینه سازی فرهنگ بخشش و سخاوتمندی در کودکان، طرح دست‌های مهربان در سطح شهر و کانون‌های غنچه‌های هلال برگزار شد.

داریوش بهرامی تصریح کرد: در اجرای این طرح کودکان با ذوق و شوق فراوان اسباب بازی‌ها، نقاشی‌ها و کاردستی‌هایشان را جهت کمک به دوستان نیازمند خود به جمعیت هلال احمر اهدا کردند .

وی خاطر نشان کرد: در هفته ملی کودک برنامه‌های مختلفی همچون تشکیل زنجیره انسانی، آموزش امداد در راستای آشنایی غنچه‌ها با وسایل امدادی و کاربرد آنها، کارگاه بازی مادر و کودک و حفاظت از محیط زیست، مسابقه نقاشی، اهداء کتاب به کتابخانه، کارگاه آموزشی تغذیه سالم و ... توسط کانون غنچه‌های هلال بهشت، شقایق، قاصدک، فرشتگان، شکوفه‌های بهشت و شبنم همچنین جوانان پرشور جمعیت اجرا شد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دهاقان از اجرای طرح نذر آب به منظور همدلی با کودکان مناطق دچار خشکسالی با شعارهای " قول می‌دهم در مصرف آب صرفه جویی کنم" و " می‌خواهم دنیایم آبی بماند " خبر داد.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار