مسابقات جهانی جکاراتا به پایان رسید و استان فارس موفق شد در رشته‌های مختلف با حضور 16 شرکت‌کننده، 17 مدال کسب کند.
کد خبر: ۶۶۷۹۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۰ 15 October 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس با ابراز رضایت از حضور و موفقیت فارس در مسابقات پارا المپیک اظهار داشت: از فارس 16 نفر شرکت کننده داشتیم که 13 نفر از هیات جانبازان و معلولان و 3 نفر هم از هیات نابینایان بوده‌اند.

محسن سالاری افزود: در این رقابت‌ها ساره جوانمردی با کسب 2 طلا در رشته تیراندازی، امید ظریف از شرکت کننده‌های کم‌بینا در رشته دو و میدانی، زهرا محمدی که نابیناست 2 مدال نقره در شطرنج و ... برای استان افتخار آفریدند.

وی با اشاره به شرکت این ورزشکاران در بیش از 30 رشته ورزشی اضافه کرد: غریب شئی در وزنه برداری مدال نقره کسب کرد و علی اصغر جوانمردی، آرزو رحیمی، محمد الوان پور، ارم و ... نیز در سایر رشته‌ها در این مسابقات افتخار آفریدند.

فارس فاتح مسابقات آسیایی و پارا آسیایی

سالاری از درخشش ورزشکاران فارس در رقابت‌های آسیایی و پارا آسیایی ابراز رضایت کرد و گفت: فارس در مجموع رقابت‌های 2018 جاکارتا در مسابقات آسیایی 3 مدال طلا، یک نقره و 2 برنز و در مسابقات پارا آسیایی 5 طلا، 3 نقره و 3 برنز کسب کرد.

وی ادامه داد: به جرات می‌توان گفت که درخشش تیم فارس در این دوره از رقابت‌ها بی‌نظیر بوده است و در تاریخ ورزش فارس رکورد خوبی به شمار می‌رود.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان فارس تصریح کرد: فارس از نظر منابع انسانی ورزشی در تمامی رشته‌ها می‌تواند سرآمد باشد و اگر در برخی رشته‌ها از نظر ورزشکار، مربی و یا داور پررنگ نیستیم به دلیل کمبود منابع مالی برای حمایت از این رشته‌هاست.

سالاری ادامه داد: فوتبال، هندبال، بسکتبال و ... از رشته‌هایی است که به هزینه بالایی نیاز دارد و علیرغم محدودیت‌های مالی، فارس در این حوزه‌ها هم عملکرد مطلوبی داشته است.

وی تاکید کرد: مایه مباهات است که بگوییم استان ما در ورزش آقایان و بانوان در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کننده برتر بوده و از سایر استان‌های کشور در این حوزه نیز پیشی گرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار