مدیر کل بهزیستی فارس:با اشاره به فاصله به وجود آمده بین نسل ها، هم گفت: نسل جدید پیوستگی به مسائل مذهبی و فرهنگی ندارند و این گسست باعث شده تا مشکلات اجتماعی شکل گیرد.
کد خبر: ۶۶۸۰۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰ 15 October 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: دکتر «سید مرتضی موسوی»، امروز (دوشنبه۲۳مهر) در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به فرارسیدن هفته سلامت روان و هفته عصای سفید، گفت: یک انسان سالم و توانمند باید بتواند نقش در جامعه ایفا کند.

 

مدیر کل بهزیستی فارس با اشاره به اینکه تغییرات اجتماعی و سیر پیشرونده تغییرات را به چشم می بینیم و سبک زندگی و خانواده ها تغییر زیادی یافته است، اضافه کرد: در 2 دهه اخیر تمایل به ازدواج و فرزندآوری کم شده است.

 

وی با اشاره به فاصله به وجود آمده بین نسل ها، هم گفت: نسل جدید پیوستگی به مسائل مذهبی و فرهنگی ندارند و این گسست باعث شده تا مشکلات اجتماعی شکل گیرد.

 

دکتر موسوی با تاکید بر اینکه آموزش و کتاب خوانی از اصول پایه ای توانمند کردن افراد است، اضافه کرد: متاسفانه نسل جدید اعتقادی به فرهنگ و باورها ندارد و تمایل به کتابخوانی ندارند.

 

وی با اشاره به اینکه متاسفانه تفهیم نشده است که رشد آگاهی بر اساس کتاب است، افزود: شبکه های اجتماعی نظارتی ندارد و بیشتر مطالبی که در شبکه های اجتماعی منتشر می شود، مستند نیست.

 

دکتر موسوی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی با معلولیت به شکل عام سروکار دارد، به عنوان دیده بان اجتماعی به رصد موضوع های اجتماعی می پردازد و آینده اجتماعی را پیش بینی می کند، اظهارداشت: متاسفانه تاب آوری در کشور پائین آمده است و مردم حوصله همدیگر و حتی کتاب خواندن را ندارند.

 

به گفته مدیر کل بهزیستی فارس، ترویج مهارت های زندگی را به عنوان چتر نجات مشکلات اجتماعی می دانیم و از این رو از امروز طرح کتاب «یک صفحه ای» را آغاز خواهیم کرد و این کتاب در محیط های عمومی همچون اتوبوس و مترو توزیع می شود و در مجموع 700 داستان آموزنده برای این طرح پیش بینی شده که فاز اول آن با 48 داستان از امروز کلید می خورد که در مجموع بیش از 80 هزار کتاب «یک صفحه ای» توزیع می شود.

 

وی با اشاره به اینکه سازمان بهزیستی برنامه های مدونی دارد در حوزه های آموزش، آگاه سازی و توانمندسازی دارد، گفت: رویکرد ما رویکرد پیشگیرانه است و در این رابطه 148 مرکز مشاوره در استان فعالیت دارد و 38 مرکز تخصصی مداخله در موضوع طلاق را راه اندازی کردیم که برای افرادی که توان مالی ندارند، 50 درصد یارانه مشاوره در نظر شده است و با حفظ کرامت انسانی فرد، مرکز مشاوره کاربرگ مخصوص را برای بهزیستی ارسال می کند و ما هم هزینه را پرداخت می کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار