مشاور و کارشناس آموزش پیشگیری از مواد مخدر، آموزش مهارت های زندگی را از الزامات کاهش آسیب های اجتماعی در نوجوانان دانست و گفت: انتقال مهارت 'نه گفتن' به دانش آموزان می تواند سدی در برابر هر نوع رفتار ناسازگارانه باشد.
کد خبر: ۶۶۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶ 16 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالحسین شبانی نژاد در حاشیه اجرای طرح توانمند سازی آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس شهرستان لامرد افزود: مهارت نه گفتن سبب افزایش عزت نفس دانش آموزان می شود و نقش مهمی درپیشگیری از آسیب ها دارد.
وی ادامه داد: از این منظر، مدرسه می تواند نقش مهمی در سازندگی شخصیت کودکان و نوجوانان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی همانند اعتیاد داشته باشد.
این کارشناس مسائل اجتماعی گفت: از جمله آسیب های که گریبانگیر گروه هدف ما یعنی دانش آموزان مدارس می شوند می توان اعتیاد به مصرف مواد مخدر، وابستگی اینترنتی و ولگردی در فضای مجازی، پرخاشگری، سرقت، افت تحصیلی و ترک تحصیل نام برد.
شبانی نژاد اظهار داشت: در گستره بزرگ در سطح اجتماع، امروزه افزایش مصرف انواع مواد مخدر صنعتی پیامد و خسارت جبران ناپذیری برای جامعه داشته است و این پیامدها در قالب طلاق، کودک آزاری، همسرآزاری و ... جلوه گر می شود.
مشاور و کارشناس آموزش پیشگیری از مواد مخدر درباره طرح توانمند سازی آسیب های اجتماعی دانش آموزان در مدارس لامرد نیز گفت: این طرح با مشارکت اداره بهزیستی و اداره آموزش و پرورش این شهرستان در حال اجرا است.
وی ادامه داد: در این کارگاه ها، مطالب آموزشی درباره تعریف اعتیاد، تغییر الگوی مصرف، عوارض و پیامدها، علائم و نشانه های فرد معتاد، شناسایی انواع مواد مخدر و راههای واکسینه کردن فرد و خانواده ها ارائه می شود.
شبانی نژاد گفت: آموزش و توانمند سازی در خصوص معضلات اجتماعی در مدارس، گام موثر و مفیدی در حفظ واستحکام خانواده محسوب می شود.
شهرستان لامرد در 365 کیلومتری جنوب شیراز واقع است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار