رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پیامی به مناسبت روز ملی تربیت بدنی، نهادینه سازی فرهنگ ورزش و تحرک در جامعه را راهکاری اثربخش برای ارتقای سلامت عنوان کرد.
کد خبر: ۶۶۹۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۰ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: دکتر «علی بهادر» در آستانه بیست و ششم مهر، روز ملی تربیت بدنی و ورزش، ضمن گرامیداشت این روز، از ورزشکاران این دانشگاه به پاس کمک به ترویج فرهنگ ورزش در جامعه دانشگاهی کشور، تقدیر کرد.
در متن این پیام، آمده است:
بخش مهمی از تحقق اهداف مرتبط با ارتقای سلامت در هر جامعه ای، مرهون ارتقای دانش سلامت در آن جامعه است و در همین راستا، لازم است اعضای جامعه، با ابعاد مختلف دستیابی به سلامت، آشنا شوند.
از راهکارهای اثربخش در ارتقای سلامت هر جامعه که لازم است در خصوص مزایای آن، آگاهی بخشی بیشتری صورت گیرد، نقش ورزش و تحرک بدنی در حفظ و تامین سلامت و مصونیت از بیماری های غیرواگیر نظیر دیابت، فشارخون و بیماری های قلبی عروقی است.
دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این راستا همواره کوشیده تا با ترویج فرهنگ تحرک بدنی و ورزش، در گسترش این بعد از سلامت نیز کوشا باشد.
تلاش دیگر این مجموعه، تقویت فرهنگ ورزش در خانواده بزرگ علوم پزشکی شیراز، در راستای ایجاد روحیه نشاط و پرورش ورزشکارانی توانمند بوده که موفقیت های قابل توجهی نیز در این زمینه، به ثمر رسیده است.
از جمله آخرین موفقیت ها نیز خبر افتخارآفرینی کاروان ورزشی پسران دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سیزدهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور بود که اینجانب و تمام دانشگاهیان را خشنود کرد و حلاوت این افتخارآفرینی زمانی بود که علاوه بر کسب بیشترین کاپ این دوره از مسابقات، رعایت ارزش های اخلاقی و اسلامی و منش پهلوانی به نحو شایسته ای رعایت شد و این شادی را دو چندان نمود که مایه مباهات و فخر گردید.
درخشش کاروان ورزشی پسران دانشجوی دانشگاه که مزین به نام مبارک حضرت احمد بن موسی شاهچراغ(ع) بود را بار دیگر تبریک و تهنیت عرض می نمایم. پر واضح است کسب چنین افتخاری، بدون اتکا به خداوند متعال و تلاش و همت فراوان ورزشکاران، مربیان، همکاران مدیریت تربیت بدنی و نیز مدیریت جهادی و خرد جمعی معاون فرهنگی و دانشجویی و مدیر تربیت بدنی دانشگاه نبوده و هرگز به دست نمی آمد.
ضمن گرامیداشت بیست و ششم مهر، روز ملی تربیت بدنی و ورزش، موفقیت جامعه ورزشکاران عزیز را از درگاه حضرت حق مسئلت دارم و آرزومندم شاهد موفقیت های آتی شما در راه سربلندی و اهتزاز پرچم مقدس و پرافتخار جمهوری اسلامی ایران باشم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار