نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری که در دیدار مسئولان موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل‌البیت (ع)، سخن می گفت، افزود: فعالیت این موسسه و چنین موسساتی در خصوص نقد وهابیت ضرورت دارد.
کد خبر: ۶۶۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: وی ادامه داد: ایجاد محدودیت ها، ظلم ها و جفاها یک طرف و قلم به دست گرفتن و القای شبهه در عقاید حقه تشیع از طرف دیگر وجود داشته و دارد و افرادی که مسئولیت پاسخگویی به این شبهات و حفظ عقاید پیروان مکتب اهل بیت(علیهم السلام) را عهده دار بودند در هر عصری بویژه در عصر کنونی خوب کار کردند.
آیت الله دستغیب اظهار داشت: در برنامه های تبلیغی، گاهی پاسخ گفتن به شبهات و پاک کردن ذهن مردم اعم از عوام یا کسانی که مقداری هم تحصیلات حوزوی و دانشگاهی دارند به زبان خودشان مهم تر از سایر موارد است.
وی ادامه داد: گاهی ممکن است یک ساعت سخنرانی برای مخاطب آنچنان فایده بخش نباشد اما یک نفر یک سوال می‌کند و پاسخش در ظرف چند دقیقه داده می شود و این بسیار مفید واقع می‌شود، همچنین برگزاری کلاس در رشته های تخصصی و پاسخگویی به شبهات، ارزشمند، مفید و مؤثر است.
تولیت آستان مقدس شاهچراغ (ع) با اشاره به اینکه بزرگانی از حوزه‌های علمیه گفتند ما از شبهات باکی نداریم و تمام اینها پاسخ دارد و باید استقبال کنیم، گفت: از این جهت که وقتی شبهات القا می شود آماده می شویم برای جمع آوری پاسخ هایی که گاهی ممکن است حتی در همین زمان بعد از چهارده قرن هم در بعضی موارد شاید به آن توجه نشده باشد و باید آنها را از بین منابع بیرون بکشیم و ارائه کنیم.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: شاید اگر این عِرق بر شبهات نبود زیاد هم دنبال اینها نبودیم و برای خیلی ها همینطور مجهول می ماند، خصوصاً که در شبهه زدایی فقط به پیروان مکتب اهل بیت (علیهم السلام) اکتفا نمی کنید.
وی خطاب به دست اندرکاران موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل‌البیت (ع) گفت: شما به این ترتیب از انتخابِ مراتب، معلوم است که دنبال این هستید که اهل سنت را که با اهل بیت(علیهم السلام) مشکلی نداشتند و با مردمی که اهل تشیع بودند و در کلیات مشکلی نداشتند، شبهاتشان را برطرف کنید ولکن الان هم آنها و هم شیعیان، خیلی در معرض تهدید هستیم.
آیت الله دستغیب با ابراز امیدواری از پیشرفت بیشتر در زمینه رفع شبهات، ضمن تشکر بابت انتشار کتابهایی در این زمینه، گفت: جای این قبیل تألیفات بسیار خالی است و این طور که اشاره کردید هر کس ببیند قطعاً تحسین و تمجید می کند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی چهره ای شاخص در تشخیص نیازهای جامعه اسلامی از نظر پاسخ دادن به شبهات است.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: این مرجع عالیقدر نه در طول این چهل سال (پس از انقلاب اسلامی) بلکه سال های قبل از پیروزی انقلاب هم موفقیت های بسیار عالی داشتند.
وی ادامه داد: با گسترش حوزه فعالیت آیت الله مکارم در سطح مرجعیت، ایشان به مراتب بیشتر و بهتر از گذشته از فرصت ها استفاده کردند.
آیت الله دستغیب در ادامه از آیت الله مکارم شیرازی برای سفر به استان فارس دعوت کرد و گفت: برای شیراز خیلی مفید و لازم است اگر یکی دو روز هم به مناسبتی تشریف بیاورند.
بر اساس این گزارش، مؤسسه دارالإعلام لمدرسة اهل‌البیت (علیهم السلام) با حمایت مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال 1389، با هدف شناخت، نقد افکار انحرافی وهابیت و جریان‌های سلفی، دفاع و ترویج عقاید حقه تشیع و تربیت نیروهای متخصص و متعهد در جهت مقابله با آنان به همت و تلاش برخی صاحب‌نظران برجسته و اساتید و محققین، در عرصه آموزش، پژوهش و نشر، فعالیت جدی خود را تحت مدیریت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج شیخ مهدی مکارم آغاز کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار