تصادف یک نوع گربه سان کمیاب به نام کاراکال در محور کازرون - کنارتخته با خودرو باعث تلف شدن این جانور شد.
کد خبر: ۶۶۹۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸ 18 October 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رئیس اداره محیط زیست کازرون اعلام کرد: این تصادف شب گذشته رخ داد.
محمود جعفری افزود: این گونه از گربه سان کمیاب برای اولین بار است که در منطقه مشاهده شده است.
وی ادامه داد: جسد تلف شده این کاراکال را دوستداران محیط زیست تحویل اداره محیط زیست کازرون دادند تا پس از مراحل قانونی برای تاکسیدرمی(خشک کردن) به مرکز استان فارس ارسال شود.
کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز است.
در سایت سازمان حفاظت محیط زیست ایران در باره کاراکال آمده است: طول بدن آن 55 تا 90 سانتیمتر، طول دم 22 تا 34 سانتیمتر، ارتفاع بدن 40 تا 50 سانتیمتر و وزن 8 تا 22 کیلوگرم است. کاراکال یکی از 8 گونه گربه سان موجود در کشور است که به عنوان سیاهگوش بیابان نیز نامیده می شود.
مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس یکشنبه 22 مهر اعلام کرد: یک خرس قهوه ای در خروجی یکی از تونل های منطقه سیوند از توابع شهرستان مرودشت در برخورد با قطار باری، تلف شد.
سعید محمودی در مصاحبه با ایرنا اظهار داشت: پس از این حادثه که شامگاه بیست و یکم مهرماه رخ داد، یکی از دامپزشکان اداره محیط زیست مرودشت و ماموران در منطقه سانحه حاضر شدند اما نتوانستند این حیوان را از مرگ نجات دهند.
وی افزود: با توجه به تداوم خشکسالی ها، نبود و کمبود مواد غذایی برای حیوانات، آنها به نزدیک روستاها و باغ ها حرکت می کنند و این عوامل خطر برخورد حیوانات با قطاری که از دل طبیعت و از زیستگاه خرس می‌گذرد، افزایش داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار